tv philips 46pfl9705

hallo
ik heb hier een tv philips 46pfl9705h/02
hij had een defect main board
na vervangen van dat board krijg ik wel keuze menu maar zelfs ? voor handleiding reageert niet.
ik heb begrepen dat option code die op achterkant tv staat in het menu
moet zetten.
de code die er nu in staat is verkeerd en kennelijk van oude printplaat
ik kom met code 123654 in scherm csm1 daar moet ik 1.4a option 1 het
nummer veranderen, maar als ik pijltje naar beneden doe kom ik in csm2
hoe breek ik dit menu open om het te veranderen?
is dit menu de sam waar ik over lees?
mvg

maartenbakker

Golden Member

In csm (c staat voor customer) kun je niets veranderen, daar heb je sam (a staat voor alignment) voor nodig.

062596i zo uit het hoofd gezegd. Kijk het voor de zekerheid even na in de servicemanual (te zoeken op chassistype, chassis staat op de typesticker achter de S) voordat je wat doet.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 27 november 2018 17:44:56 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

IDD wat Maarten zegt is de enigste oplossing.

klinkt goed, maar er staat geen i op ab
hoe doe ik dat?

ps er is geen gebruiksaanwijzing
dat staat digitaal onder ? in tv (als alles goed is)

zou iemand svp op bovenstaande link willen klikken
va blz 5 staat de ab die ik heb en nergens staat toets info
misschien is er iemand slimmer dan mij, of heeft ervaring?

maartenbakker

Golden Member

Om te beginnen ga ik mezelf citeren:

Kijk het voor de zekerheid even na in de servicemanual (te zoeken op chassistype, chassis staat op de typesticker achter de S) voordat je wat doet.

Maar dat is dan ook weer een beetje flauw, ik ga zo even voor je op Elektrotanya kijken, waar ze heel veel servicemanuals hebben dus volgende keer weet je waar je die moet zoeken ;)

Edit 1: chassis waarschijnlijk Q551.1E LA
Edit 2: gebruik OK in plaats van i+

Als je Menu of Home drukt in plaats van OK, kom je in de sdm. Heb je opzich niets aan, maar had geen kwaad gekund bij zelf proberen van diverse knoppen.

Je komt uit de sam of uit de sdm door naar standby te schakelen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hallo
het gaat met deze info goed
chassis heeft inderdaad dit nummer
ik ben in de sam geweest en de nummers kwamen niet overeen met die op
achterkant tv
ik heb die nummers veranderd en kan nu hdmi 2 gebruiken
dan is ontvangst ok
hdmi 1 en 3 laat zich niet vinden in setup
ook internet heb ik met kabel aangesloten en ook draadloos geinstalleerd
scherm zegt dat internet ge installeert ,maar als je software wil updaten
zegt hij geen internet.
ook als je in setup cai laat zoeken met aangesloten digitaal cai vind hij
niets.
app is dus in leven maar nog invalide.

Software kan ook via usb stick geladen worden als internet nog niet werkt.

1.1 set type see type plate
1.2 production code see type plate

maartenbakker

Golden Member

Of nog even een stapje terug. Heb je het juiste mainboard gebruikt? Heb je op de nummers op de printplaat gelet of op de nummers op de sticker>

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bij dit chassis werkt 'internet' (lees SmartTV en software update) alleen als typenummer en serienummer met valide waarden zijn geprogrammeerd in de set. Die data worden namelijk gebruikt bij het aanloggen aan het SmartTV portal.

Groeten, Ron.

Op 28 november 2018 21:27:32 schreef gerard1:
1.1 set type see type plate
1.2 production code see type plate

In plaats van "See type plate" moeten daar het modelnummer en het serienummer staan anders kan de tv niet met het internet connecten, dit is te veranderen in het service menu onder de kop NVM editor.

het service menu hoe kom ik daar, is dat 062596ok?
daar staat onderin initialise nvm ,maar die geeft geen info en kan je niet
openen.
de laatste nummers op stikkers zijn iets anders maar nummer op print is
gelijk.

0 6 2 5 9 6 en ok toets is inderdaad SAM Menu.

moet ik daar initialise nvm invullen?
als je er op klikt krijg je geen submenu

Nee niet ini nvm doen, heb dat nooit gedaan.
volgens mij vervolgen met rode of ok toets.

maartenbakker

Golden Member

Op 29 november 2018 21:42:45 schreef gerard1:
de laatste nummers op stikkers zijn iets anders maar nummer op print is
gelijk.

Dan moet je rekening houden met onverwachte verschillen in hardware en software. De nummers op de print zijn alleen voor de print (zonder onderdelen erop). Het kan zomaar dat dat iets met je HDMI's te maken heeft. Hoe groot de verschillen zijn, kun je aan de hand van de nummers op de stickers inschatten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 29 november 2018 23:58:11 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

gekleurde toetsen werken niet in dat menu, alleen geel geeft de ?

mijn hdmi werkt
ik wil alleen nog internetverbinding hebben

maartenbakker

Golden Member

Oh dat had ik verkeerd begrepen. Voor internet sluit ik me aan bij de al gegeven tips. Ik heb het nog nooit zelf hoeven doen maar had eerder ook al begrepen dat je typenummer en serienummer in moet geven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Druk 062596 i+ of OK om in het service menu to komen. Helemaal onderaan in het service menu moet NVM editor staan als ik me niet vergis.