frigidaire koelkast uit 19 Flintstone.

Hoi,
Deze koelkast is voorzien van een vriesvak in de kast zelf maar tijdens het ontdooien is de voeler van de thermostaat uit zijn positie los gerukt en hangt nu in de koelruimte zelf. In de koelruimte zie ik nergens iets waar de voeler geplaatst kan worden maar net onder het vriesvak zijn er wel openingen waar de voeler geplaatst zou kunnen worden. Stel ik plaats de voeler in het vriesvak wordt dan het koel gedeelte ook op de juiste temperatuur gehouden.

Bij oude koelkasten werd de voeler gemonteerd tegen de verdamperplaat (het vriesvak dus)

Men meet dus niet de temperatuur in de ruimte, maar gaat er van uit dat als de verdamper tussen een bepaald min en max temp zit, de rest van de kast ook de juiste temperatuur heeft.. simpel toch? een van de redenen om het zo te doen is om er zeker van te zijn dat de compressor met een zekere regelmatig aan en uit gaat.

Bedankt voor de info ik ga de voeler tegen de verdamperplaat monteren.

Er behoort en klem met schroeven in te zitten en of een klem die de draad vasthoud.

De R 1522 lijkt op de koelkast maar het probleem is echter dat de voeler al los hing toen ik ging kijken. De twee openingen die ik heb gezien zijn blijkbaar voor de afvoer van het vriesdeel naar de lekbak. Maandag ga ik verder kijken maar ik weet nu wel dat de voeler in de koelruimte laten hangen niet klopt.

Even een update, de twee openingen bleken toch voor de voeler bedoelt te zijn maar de montage plaat was nergens te bekennen. Waarschijnlijk is iemand te enthousiast geweest en is de plaat met een blok ijs losgetrokken en weggegooid. De voeler wordt nu met een tyrap op zijn plaats gehouden en de thermostaat schakelt weer netjes aan en uit.
Bedankt voor de gegeven tips want ik wist het even niet meer.

Beter zo dan niets. De klem hoort met twee schroeven vast te zitten bij dit type, dus bewust losgehaald.

High met Henk

Special Member

frigidaire koelkast uit 19 Flintstone.

Op 5 december 2018 19:34:03 schreef smd:
Beter zo dan niets. De klem hoort met twee schroeven vast te zitten bij dit type, dus bewust losgehaald.

Ik zeg gewoon even helemaal niets.... Maar denk.. Als je dit weet??

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

19 flintstone is zeg maar best wel lang geleden.

Als je dit nog weet te herinneren vindt ik
.1 best knap
.2 zegt dat iets over je eigen leeftijd
.3 is er geen enkel type genoemd..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

19 Flintstone bezig ik vaak omdat ik niet weet hoe oud de koelkast is.
Het is niet mijn koelkast maar een koelkast die op de werkplek wordt gebruikt. Ik heb een type nummer van een soortgelijke koelkast vermeldt maar dat was achteraf niet nodig omdat Kris deze info

Bij oude koelkasten werd de voeler gemonteerd tegen de verdamperplaat (het vriesvak dus)

al had gegeven.