Sharp LC-52LE705E knipperende rode led

Dag lieve mensen, na een jaartje weg te zijn geweest kriebelt het toch weer om mn oude hobby op te pakken. LCD/LED TVs repareren. Dus ik denk dat ik weer wat vaker hier te vinden ben.

Anyways, ik heb een hele grote Sharp LC-52LE705E hier staan. Bij het aanzetten knippert een rode led aan de voorkant rood en hij gaat niet aan. Probeer ik een hard reset dmv INPUT + VOLUME - tegelijkertijd.Dan gaat hij op groen, zie ik heel even de backlight aanspringen (ik hoor duidelijk een klik) en dan gaat hij uit en knippert hij oranje. Na wat youtube video's en veel artikelen online lijkt het er op dat het de voeding zou wezen. Maar voordat ik ga meten, wellicht ook even handig of mensen bekend zijn met dit fenomeen. En wat ik direct zou kunnen checken. De gesoldeerde glas zekeringen lijken op de voeding goed. (doorgemeten) en ook geen typische bolle elco's.

De voeding is een RUNTKA643WJN1 board. Weet niet of die berucht is.

Ik hoor het graag als iemand hier meer ervaring mee heeft.

wat voor een type paneel zit er in? sharp of ander merk??

A ok,doe je zo altijd een harde reset,wist dit niet,en is dit bij andere modellen verschillend.

@JimA : Bij de LCD Aquos schijnt dit standaard procedure te zijn. Ook hetzelfde voor LED Aquos.

Een andere voeding geplaatst en de TV deed het even voor 30 minuten.
Toen viel hij ineens uit en in de standby. Weer aangedaan en toen geen beeld meer. Ff een knalletje en nu schakelt de voeding alleen aan en direct weer uit. (ik hoor de klik)

De verschillende printborden in de TV bekeken maar geen schade gezien. Geen ontplofte elco's of andere componenten met schade.

Toch leek ik echt een soort knalletje te hebben gehoord. Zijn er componenten die zon knalletje kunnen geven waarbij je daarna niks aan ziet?

Ik heb nu het vermoeden dat het de LEDs zijn. Kunnen die een knalletje geven als ze uit gaan?

Elk component kan een knalletje geven, zelfs een LED. Maar standby is wel een goed defect.LEDs trekken geen stroom meer OID??