Philips 32pfl3258h/12 staart niet door, alleen philips logo

Beste mensen,

Ik heb hier een 32pfl3258h/12 die niet verder komt dan de philips logo, na wat zoekwerk gedaan op dit prachtige forum kom ik er nog steeds niet uit. Ik heb geprobeerd wat william1967 hieronder aangeeft op een ander topic met een soortgelijke probleem maar helaas zonder succes!

Op 25 februari 2017 10:57:20 schreef william1967:
1. Switch-off the TV by unplugging power cord or switch the TV to standby.
2. Connect the USB flash drive (containing the software update) to the USB connector on the TV.
3. Press and hold the “OK” button on the remote control. Do not release the “OK” button on the remote control; switch on the TV by plugging in power cord or using the power switch on the TV.
4. Release the OK button once the LED starts blinking. LED blinking indicates that the software upgrade is in process.
5. TV start-up by itself upon successful software upgrade.
6. To confirm the latest software is properly installed, check the software version displayed in the [Settings]. Refer Step 1 on how to check the software version.
7. If the software version is lower than the version on your TV, update with the software of P4C.

Als dat niet de oplossing is dan de Boot Loader software opnieuw laden.

Nu zit ik te denken dat de bootloader openieuw moet geflasht worden, alleen heb ik geen idee hoe dat moet en ik heb geen software daarvoor.

Graag jullie advies! Alvast dank!

Deze fout heb ik ooit een keertje gehad, opstarten, logo Philips in beeld en uit. Of het een zelfde type TV was weet ik niet meer, maar de oorzaak was een lekke C van 4KV over een buisje ban de backlight.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Op 1 december 2018 01:00:38 schreef Zoef de Haas.:
Deze fout heb ik ooit een keertje gehad, opstarten, logo Philips in beeld en uit. Of het een zelfde type TV was weet ik niet meer, maar de oorzaak was een lekke C van 4KV over een buisje ban de backlight.

Groetjes Hans.

Dankjewel Hans! Maar deze TV blijft hangen op de Philips logo, hij valt niet uit na een tijdje en reageert ook niet op de afstandbediening. Daarom denk ik dat het probleem niet in de voedingsboard ligt.

Op 1 december 2018 01:00:38 schreef Zoef de Haas.:
Deze fout heb ik ooit een keertje gehad, opstarten, logo Philips in beeld en uit. Of het een zelfde type TV was weet ik niet meer, maar de oorzaak was een lekke C van 4KV over een buisje ban de backlight.

Groetjes Hans.

Dit is een edge-lit led tv dus die C-tjes kan niet de oplossing zijn.

Op 30 november 2018 20:09:57 schreef MaxEpsilon:
Beste mensen,

Ik heb hier een 32pfl3258h/12 die niet verder komt dan de philips logo, na wat zoekwerk gedaan op dit prachtige forum kom ik er nog steeds niet uit. Ik heb geprobeerd wat william1967 hieronder aangeeft op een ander topic met een soortgelijke probleem maar helaas zonder succes!

Nu zit ik te denken dat de bootloader openieuw moet geflasht worden, alleen heb ik geen idee hoe dat moet en ik heb geen software daarvoor.

Graag jullie advies! Alvast dank!

Dit is een ander chassis dan de 3008 serie ( Vestel chassis) waar het probleem met de bootloader zich wel eens voordoet.

Op 1 december 2018 11:27:46 schreef william1967:

Dit is een ander chassis dan de 3008 serie ( Vestel chassis) waar het probleem met de bootloader zich wel eens voordoet.

Het Chassisnummer is: TPM10.1E LA. Zou hij in theorie ook gefixt kunnen worden op dezelfde manier als de 3008 serie of dit is iets anders.
Ik zou graag ermee willen experimenteren door de bootloader van 3008 of 3208 op de 3258 te flashen!! Of heeft dat geen zin ??

Totaal zinloos. Een ander mainboard is dan een betere oplossing.

Op 1 december 2018 21:40:02 schreef william1967:
Totaal zinloos. Een ander mainboard is dan een betere oplossing.

Dankuwel William! dan wordt het inderdaad zoeken naar een nieuwe mainboard.

Nog een klein update!
Ik heb de Main board vervangen door een ander board uit een ander televisie waarvan scherm kapot is 40PFL3208H/12. De tv start wel door en werkt hij goed alleen het beeld was wazig. Dus de paneelcode en optiecodes aangepast zoals het vermeld staat op ander topics en hij doet het tot nu toe zonder problemen !