Logo 8 bedienen via internet

Beste,

Hoe kan ik op een eenvoudige wijze een logo 8 vanop afstand bedienen via internet?

Alvast bedankt,

VHB

welkom op het forum!

eenvoudig of veilig?

veiligste is een VPN opzetten naar je thuisrouter.

zomaar een poort doorzetten zou ik niet zomaar doen, tenzij het veilig is: enkel een meetwaarde ofzo.

als je met die logo een apparaat (verwarming?) schakelt of een object beveiligt zou ik het niet aan internet hangen.

GMT+1

Op 1 december 2018 21:57:03 schreef Progger:
...
zomaar een poort doorzetten zou ik niet zomaar doen, tenzij het veilig is: enkel een meetwaarde ofzo.

als je met die logo een apparaat (verwarming?) schakelt of een object beveiligt zou ik het niet aan internet hangen.

Waarom niet? 'Een hacker zou je cv op 35gr zetten?'

Een VPN is inderdaad een betere oplossing. Port-forwarding is het simpelste. Het liefst wel met https toegang naar de logo als die dat kan. Echt gevaarlijke gevolgen door hackers zou ik door mechanische veiligheidsschakelaars voorkomen.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op zondag 2 december 2018 08:26:19 (19%)

ik zat meer te denken in de richting van een ketel voor bierbrouwen of automatiseren van een aquarium. toch zonde als je vissen gekookt worden.

wat voor project is het?

GMT+1
Arco

Special Member

Op 2 december 2018 13:35:27 schreef Progger:
ik zat meer te denken in de richting van een ketel voor bierbrouwen of automatiseren van een aquarium. toch zonde als je vissen gekookt worden.

Dat soort zaken moet je ook niet op afstand instelbaar maken, omdat het zinloos is.
(ik heb ook een aquarium. Nog nooit onderweg gedacht "ik wou dat ik de temeratuur in het aquarium een paar graden hoger kon zetten"... :) )

Je kunt dat soort zaken ook alleen enablen als de gebruiker direct op het lokale netwerk is ingelogd.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com