Hoe bereken je IB?

Op dat schema staat 400V en de TS heeft niks laten zien wat hij heeft, ook niet welke toestellen hij heeft.

We werken enkel met feiten en die staan daar zwart op wit.

LDmicro user.

De TS heeft op 29 november 22:57 laten weten dat hij op de Antillen zit en dat hij daar een 3-fasennet 380V heeft.

Dan moet hij alle vermogens van zijn vaste toestellen optellen en berekenen zoals ik heb gedaan aan de hand van zijn gepost schema en 380V gebruiken ipv 400V.

Eenvoudiger kan toch niet?

LDmicro user.
mvdk

Golden Member

Ik zal maar even hier het schema neerzetten wat in dat linkje staat. Die linkjes hebben nogal eens de neiging te verdwijnen, en dat is niet fijn voor later, als je om één of andere reden op dit topic te recht komt.
En die 4x6 vind ik persoonlijk een beetje dunnetjes, maar ja, tis de Antillen, mogelijk een huis met tuin, trafo in een paal, en een meterkast bij de tuinmuur. Dus geen dienstleiding, maar een eigen kabel.

Misschien handig als de TS even aangeeft wat het nou echt is. Op dat schema staat 400/220V, en dat klopt al niet met elkaar.
Ik kan overigens dat schema niet goed zien want aan de rechterkant staat er een advertentie overheen die ik niet weg krijg.

Op dat schema kloppen alle berekeningen, of ze in het echt zo zijn (400V of 380V en 220 ipv 230V) laat ik in het midden.

Hij vroeg hoe ze berekend moeten worden en hij zal dus een lijst moeten maken van zijn situatie.

LDmicro user.
mvdk

Golden Member

Ik mis in dat schema één heel belangrijk tabelletje, misschien dat anderen hier dat op een andere manier doorhebben, kweenie: Op welke fase zit elke afzonderlijke groep aangesloten?