Sharp LC-40CFE5100E

Deze gekregen totaal geen power niks brand hield er spontaan mee op.Ik neem aan probleem in de power board iemand een tip waar te zoeken.

maartenbakker

Golden Member

Voeding of mainboard stuk. Bij zulke klachten is het het makkelijkst om eerst even te meten of er ergens spanning uitkomt. Begin bij de standbylijn. Staat meestal wel aangegeven op de voeding.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hier is het board zie er niks opstaan

Die groene condensator (naast zekering)geeft sluiting klopt dat?

Dat is geen condensator maar een ntc .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Op 30 november 2018 22:40:08 schreef daandc:
Dat is geen condensator maar een ntc .

Ok bedankt weer wat geleerd.

maartenbakker

Golden Member

Op 30 november 2018 20:53:15 schreef webhenky:
Hier is het board zie er niks opstaan

Hmm, ze hebben de rest van de TV op de voeding erbij gezet. Dan is er inderdaad geen reden dat ze er iets opdrukken :(

Dan zou je willekeurig op kathodes van diodes in het secundaire deel (COLD) van de voeding kunnen meten welke spanningen je ziet.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 1 december 2018 00:51:26 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De twee diodes meten 38 volt aan de - kant.
De diode naast de Elco meet 38 volt aan beide kanten.

Er moeten meer voedingsspanningen zijn om TV in leven te krijgen en 38V is wel erg hoog secundair. Voor primair moet het minimaal 320V zijn

Ok nog tips wat er stuk kan zijn?
Of is een vervangend board een optie?

maartenbakker

Golden Member

Vervangend bord is altijd een optie, maar ik denk dat je metingen niet kloppen, en als ze echt kloppen is er wat met de voeding aan de hand.

De min van de meter aan het chassis en dan met de plus aan de diodes meten. Er moet in elk geval ook in standby iets van 3,3V of 5V aanwezig zijn. 38V is wat aan de hoge kant voor een normale voedingslijn en waarschijnlijk te laag voor de LED-backlight.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik kom er denk ik niet uit.
Iemand nog zo'n board te koop?
LC-32CHE5100EW TP.MSD309.BP710

Of kan ik het losse board naar iemand opsturen die hem kan maken voor mij?

Dan is het beste om de TV compleet aan te bieden bij iemand van het forum. Hangt van regio af.

Word allemaal prijzig te duur iemand op internet 35€ onderzoek kosten alleen al dan nog eens opsturen heen en weer en dan nog wat er stuk is misschien wel heel weinig wie zal het zeggen.
Iemand in Apeldoorn die mij kan helpen.?

Ik meet aan de - kant van de grote diodes 38.83 volt die enkele diode naast de Elco meet aan twee kanten 38.83 volt is dat wel goed?

Meet die diode is door als u ene kant los legt maar normaal is het niet de kans is zeer groot dat deze defect is

maartenbakker

Golden Member

Op 6 december 2018 10:38:31 schreef webhenky:
Ik meet aan de - kant van de grote diodes 38.83 volt die enkele diode naast de Elco meet aan twee kanten 38.83 volt is dat wel goed?

Ik vroeg er eerder naar, meet je wel netjes tussen uiteinde diode en chassis/massa? Als je naar primaire massa ofzo meet, krijg je inderdaad rare uitkomsten.

Ik vermoed dat de diode naast de elco voor de backlight is. Er moet op de kathode bij een werkend toestel dus een relatief hoge spanning staan. Minsten een voltje of 100, dus ook geen 38.

Als je zeker weet dat je op de goede manier meet, moet je op zoek naar de lagere voedingslijnen. In de meeste gevallen is 3,3V of 5V een standbylijn die er sowieso moet zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Die diode meet met de diode test geen sluiting?wel nog op het board dus niet los.
Ik meet goed De min van de multiemeter op chassis het is ook een goede meter volgens mij.NI 72 true RMS multiemeter.