Siemens vaatwasser werkt niet meer na verhuizing.

Na verhuis van machine, werkt toestel niet meer !!!
De module dat er in zit is 9000.139.683 AKO 712229-05
Tijd indicator werkt niet meer juist, vanaf het toestel word aangezet neemt de machine direct water, normaal begon deze altijd eerst af te pompen en daarna pas water te nemen.
Ik heb geprobeerd met een reset door de tweede en de vierde programma knop tegelijk in te drukken, maar toestel reageert daar niet op.
Weet iemand wat het probleem kan zijn, is deze module te herprogrammeren of niet ?

klinkt als een gare module, zal ook niet de jongste meer zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Inderdaad het toestel is niet van de jongste meer geeft altijd perfect gewerkt, ik verhuis naar een ander adres en toestel werkt niet meer.
Ik veronderstel dat de reden is 0mdat het toestel twee dagen zonder elektriciteit was, en daardoor een probleem met de software is ontstaan
Op de behuizing van de module staat AKO 705267 en op het plakkertje op de module staat AKO 712229-05 PRG 712310-02 BSH 9000.139.683
Ik veronderstel dat AKO 705267 een originele lege module is en de gegevens op het plakkertje gelinkt is aan het toestel dus geprogrammeerde versie.
Op de module is aan de zijkant een lege plaats en veronderstel dat daar een connector kan opgeplaatst worden om de module te programmeren. Persoonlijk denk ik dat het een software probleem is en de hardware nog ok is, maar dan is de vraag hoe kan ik dat programmeren. Dus iemand die dat kent of mij op de weg kan helpen, alle tips zijn welkom, oudere toestellen zijn merkelijk kwalitatieve dan hedendaagse, deze geeft nog geen heatpump maar nog een stevige motor daarom dat ik graag het toestel in orde krijg

Anoniem

Om zo'n print te programmeren bent u een programmer nodig die duurder is dan een nieuwe vaatwasser. Verder blijft het gokken dat het de software is. 99,9 % kans dat het de software niet is. Verder zal deze firmware niet door BSH ter beschikking zijn gesteld om zelf te programmeren.

programma is ook niet zomaar weg, eerder rom stuk of processor gaar. heb dit ook al gehad bij eenzelfde oude machine, random draaien, uren langer en cyclus random. eigenaar heeft de print toch nog vervangen en ding heeft nog 3 jaar gelopen tot de pomp het begaf.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

weet iemand een website waar ik deze module tweedehands kan kopen ?

Als ik dit nummer zie is het denk ik nog niet zo oud.
Even daar buiten, normaliter begint een afwasmachine eerst met afpompen, dit omdat er resten koffie e.d. in kunnen zitten.
Persoonlijk ga ik er vanuit dat er niks mis is met de software, het kan gebeuren maar dan zou je wel erg ongelukkig zijn om zoiets te krijgen.
(Heel zelden in industriele omgevingen kunnen bursts je flash aantasten en dit leidt tot het verwijderen de configuratie, ik heb dit echter nog nooit gezien in een huidhoud situatie)

p.s. 712229-05 is de module en revisie nummer, PRG is de software revisie die geprogrammerd is op deze variant, BSH is het product nummer bij BSH.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Heb je al eens gekeken of alle stekkertjes nog wel vast zitten?

Misschien onhandig vervoerd en water over print gegaan??. Ik vermoed dat de print niet geheel defect is, tenzij een tryac geploft is geweest, dan is de processor einde. Wellicht heb ik nog zo'n print ergens wel.

ALs je deur opendoet staat in de inox deur het type nummer van het toestel in de deur gegraveerd, dit type heb je nodig , met "symens " en "ako..." ben je nietsµ. foto kan ook veel doen

ik heb de module open gedaan niets verkeerd te zien

ik kan het model niet geven, is niet meer te lezen op de stikker, typenr is dus niet ingedrukt op de bovenkant van de deur

het type op de deurrand is maar net leesbaar met het juiste licht, is de manier van doen bij bsh..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 6 december 2018 18:54:38 schreef smd:
Misschien onhandig vervoerd en water over print gegaan??. Ik vermoed dat de print niet geheel defect is, tenzij een tryac geploft is geweest, dan is de processor einde. Wellicht heb ik nog zo'n print ergens wel.

laat maar weten als U deze module hebt

Het Type-nummer vindt u ingegraveerd boven op de rand van de deur (mogelijk door licht inval moeilijk te lezen) of tegen de onderkant van het aanrechtblad.
Op de sticker staat geen typenummer, bovenaan de binnen deur gegraveerd, heel lichtjes/moeilijk zichtbaar

Kunt U mij een mail sturen? Uw adres is niet openbaar.

ik heb vandaag de print goed bekeken onder een vergrootglas en heb een printbaan gevonden dat verbrand is dat gaat naar een relais, kan mij iemqnd het schema bezorgen van de module ako 704226

daar is geen schema van, gewoon die printbaan goed doorsolderen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer