Miele vaatwasser Waterproof error

Ik heb gezocht op internet, maar het enige dat ik vind is dat ik de stekker moet uittrekken, kraan dichtdraaien en service bellen.

Maar wat is die error nu precies? Zou ik dit zelf eens kunnen bekijken?
Weet iemand dit?

Extra info : de afvoerpomp blijft continu draaien, ook als het toestel uit staat. Ik moet de stekker eruit trekken om dat te doen stoppen. Steek je hem terug in, dan begint de pomp weer te draaien.

Deurpanneel losvijzen van vaatwas deur, plint losmaken, vaatwas plint openmaken. Vanbinnen zit er iets te lekken waardoor vaatwas in veiligheid gaat, via de plint kun je zien wat

Je bedoelt de voorkant van de vaatwasser onder de voordeur?
Waarschijnlijk denkt het toestel dat er water in de bak van onder zit?

[Bericht gewijzigd door Sylvester op donderdag 6 december 2018 23:36:00 (38%)

Op 6 december 2018 23:35:19 schreef Sylvester:
Je bedoelt de voorkant van de vaatwasser onder de voordeur?
Waarschijnlijk denkt het toestel dat er water in de bak van onder zit?

Yep, er zit water in die bak, de vraag is vanwaar komt het. voorkant afdoen en kijken met zaklamp

ja, klopt. Er stond water in. Aan de reuk en de kleur van het water te zien, stond het er al lang in, waarschijnlijk beetje bij beetje meer.
Ik zie dat er iets langzaam drupt achter die ronde bak onder de binnenruimte, waar de zeef en het pompje in zit.
Het is niet het pompje, het is aan de achterkant.
Ik ga het overlaten aan de hersteldienst van Miele.
Onze bompa zei altijd : ge moet het vliegen overlaten aan de vogels...

Yep maar het vliegen van Miele kost wel een hoop muntjes! Zei Bompa dat ook??

Beste, meestal komt het water in de vaatwasbodem door het openen en sluiten als de vaatwas draait, je kunt dit checken als dit door deze handeling is door een klein potje te zetten onder het buisje dat vooraan links van onder de deur komt(overloop kuip), anders is het meestal een lek van de pompdichting.

zoals ik zei is het water aan die ronde bak onder de binnenruimte waarin de zeef zit, aan de achterkant. Ik kan niet zien wat het is, maar het is aan die bak.
Het is niet de afvoerpomp, die zit daar niet.

Welk type machine is het, best uithalen en op zijn zijkant leggen om de onderkant af te doen,de pressiostaat zit daar op het pomphuis geklikt ( of ev. spiegel onder leggen om lek te situeren)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Misschien zit er net een pakking een beetje los of scheef, of een slangenklem niet goed.

Uit ervaring is het meestal de dichting tussen motor en pompbuis die lek is, mogelijks enkel te vinden via diy handel( retien of keerkring); bij miele is het het volledig pompbuis te kopen, de slaagkansen is eerder beperkt