Samsung UE46F6640 start constant op

LS,

Een vriend klant stuurde mij deze tv. Ik zag inderdaad een samsung logo wat weer weg viel, en weer terugkwam op een filmpje.
Hij had online zijn firmware ververst.
Ik dacht aan condensatoren maar helaas, alles ziet er erg goed uit.
Heeft iemand een service manual?
Ik ga ook nog even met het netsnoer spelen...je weet maar nooit wat diegene voor stopcontact heeft.
Het voedingsboard is een BN44-00623B.

Als het inderdaad direct na het updaten van de firmware is gekomen zou ik proberen dat terug te draaien, vaak kan dat wel.

Nee, eerst was er de klacht, daarna een nieuw netsnoer kopen plus de firmware updaten.

Als je het service manual zoekt voor schema's, dan kun je stoppen met zoeken. Samsung geeft al sinds 2008 geen schema's meer vrij.

Grote kans trouwens dat het probleem in de backlight van het panel zit.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ben iets verder.
Ik hen een boardje in Frankrijk gekocht. De beste man vroeg 50 euro incl verzenden.
Er staat een schema op badcaps van dit board. Met en zoektocht naar de succesvolle reparatie.
ASWO had een kit468 om deze exacte klacht te tackelen. Google er maar op. Je komt bij een Britse leverancier maar die kan of wil hem niet meer leveren.
Moge het anderen verder helpen. Ik ga boardje swappen en ik vertel of het gelukt is.
Je zou toch geen Samsung meer kopen zo. Ook met die moderne geplakte toestellen, brrr.

maartenbakker

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 7 december 2018 16:59:28 (99%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Bij Aswo staat KIT468 op 2-3 weken levertijd, dus misschien dat de Engelsman hem daarom niet kon leveren.

De kit bestaat uit IC1901 en IC1902. Waarschijnlijk de SMPS controllers.

KIT 468
A 2 PIECE REPAIR KIT
BOARD #:

BN44
-
00623B REV1.1 REV1.3

L46X10_DHS
USED IN:

SAMSUNG

UE46F6670SB
FAULT SYMPTOM:

CYCLES
-
RELAY CLICKS, LOGO ON SCREEN THEN SHUTS DOWN

IF YOU UNPLUG THE MAIN BOARD THE RALY WILL CLICK AND THE
BACKLIGHTS FLICKER

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als die set op voorraad was geweest was het iets anders geweest. Maar 2-3 weken zo'n groot toestel over de vloer met de feestdagen, mij niet gezien.

Bordje swappen was succesvol. Topic kan dicht.

maartenbakker

Golden Member

Ik bedoelde juist dat je hiermee de informatie had om sneller leverbare losse IC's te kopen, maar een nieuwe module werkt ook prima! Dank voor de terugmelding.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."