Verwarmingselement kapot in vaatwasser

Hallo ,
Ik heb een vaatwasser se65t370eu/03 maar die doet het niet goed. Het water wordt niet warm verder werkt de vaatwasser wel, ik zie verder geen foutcodes wat ik wel raar vind
Weet iemand wat het probleem is ?

Ik zou beginnen om te meten of er spanning komt op het verwarmingselement, kijk wel uit met 230VAC.
Als je spanning hebt dan het element door meten.

zit sinds 2009 in de PV.

als de vaat wel veel langer duurt als normaal, zou het kunnen dat het verwarmingsrelais los in de soldeer zit op de print..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zou het ook kunnen dat het soldeersel is weggesmolten bij het relais?

het element kun je uitmeten met multimeter op ohms, moet 30/40 wadever ohms zijn, anders kijken of die 220 toekomt

Ik heb al gezien dat er bij 1 soldeerpunt van het relais op de printplaat een klein zwart brandplekje zit en daar is een groot deel van de soldeersel weggesmolten.

Contact hersolderen en zal wss terug werken.

Uw had gelijk,hij doet weer heel erg bedankt voor alle informatie

Je zou kunnen overwegen om ook het relais zelf te vervangen. Deze kan ook een slecht contact maken waardoor deze heet wordt en de pootjes loskomen resulterende in dezelfde symptomen.
Slecht contact is vaak een veroorzaker van brand.

Spanning staat en stroom gaat!

Nope, tinbad van destijds was niet zo goed en kon weinug spanning hebben tijdens uitzetten/ krimpen. Weinig gesneuvelde relais gehad, soms alleen een te kort afgefakkelde poot.