TV in brand ?

Tidak Ada

Golden Member

Op 4 december 2018 17:20:45 schreef maartenbakker:
Hmm.. We hebben hier een koelkast op de gang/trappenhuis onder de kapstok staan. Ongeveer de rotste plek als hij besluit in brand te gaan...

Ook niet best voor het rendement, lijkt mij. De convectie wordt zo behoorlijk belemmerd. Wel is je jas 's-winters lekker warm :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Geen brand, geen TV, wel vreemd en link. Ik heb in huis maar enkele stopcontacten, blijkbaar was er in 1982 nog geen behoefte aan een lampje op de kast.

Hierdoor heb ik een aantal verleng/verdeelblokjes liggen, met allemaal kleinverbruik erop. Een led lamp, een voedingsblokje van een leeslamp, etc. Maar ook een voeding van een stel pc fans op de radiator. Het viel me op dat deze niet meer werkte (maand oud) maar na wiebelen wel. Nu blijken de stekkerblokjes al kapot te zijn. Worden amper gebruikt, eigenlijk alleen voor 'vast'. Morgen toch maar Brennenstuhl gaan kopen ofzo.. iets degelijker. De huidige van 'OK' zijn toch niet zo OK, en wiebelen voor contact hou ik helemaaaaal niet van..

Tidak Ada

Golden Member

Op 7 december 2018 22:29:14 schreef maus0611:
[....]
Geen brand, geen TV, wel vreemd en link. Ik heb in huis maar enkele stopcontacten, blijkbaar was er in 1982 nog geen behoefte aan een lampje op de kast. [....]

Toen hadden we driewegstekkers:

Je kon ze zelfs 'stacken', maar dat vergrootte de kans op brand :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik weet niet of ik nu direct kans op brand heb, maar ik ga ze voor de zekerheid toch maar vervangen. Ik zag brennenstuhl varianten zonder schakelaar, voor rond de 14 euro bij de gamma. Die schakelaars heb ik het al niet op... :(

Hubie

Special Member

Idd,dat was linke soep die 3-wegstekkers.
1 Plano radio+ 1 bandrecorder+ 1 schemerlamp en de rook kwam ervan af,grotendeels veroorzaakt door de uitgesleten slechte contacten in die ondingen.
Nog een wonder dat de boel bij ons thuis nooit afgebrand is.

Op 7 december 2018 22:29:14 schreef maus0611:
Geen brand, geen TV, wel vreemd en link. Ik heb in huis maar enkele stopcontacten, blijkbaar was er in 1982 nog geen behoefte aan een lampje op de kast.

Hierdoor heb ik een aantal verleng/verdeelblokjes liggen, met allemaal kleinverbruik erop. Een led lamp, een voedingsblokje van een leeslamp, etc. Maar ook een voeding van een stel pc fans op de radiator. Het viel me op dat deze niet meer werkte (maand oud) maar na wiebelen wel. Nu blijken de stekkerblokjes al kapot te zijn. Worden amper gebruikt, eigenlijk alleen voor 'vast'. Morgen toch maar Brennenstuhl gaan kopen ofzo.. iets degelijker. De huidige van 'OK' zijn toch niet zo OK, en wiebelen voor contact hou ik helemaaaaal niet van..

Pas maar op. Volgens de brandweer is het levensgevaarlijk om een stekkerdoos in een andere te pluggen...

Spanning staat en stroom gaat!

In dit geval gaat het om een enkele die rechttoe in de muur zit.

doorlussen, en rond deze tijd van t jaar, stekkerblokken op goed hete radiatoren met een bult kerstverlichting erin. of mensen die te lam zijn om hun altijd buiten hangende kerstlampen eens te vervangen en spul kopen geschikt voor buiten, zet er maar een scheidingstrafo tussen zeggen ze dan, blijft de aardlek tenminste in..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Hubie

Special Member

Op 21 november 2018 14:56:18 schreef Blackfin:
Als kwajongen wel met regelmaat straatklinkers door beeldbuizen gegooid die bij het vuil stonden, nog nooit glas zien wegspringen. Uiteraard was het ook interessant om te zien wat er binnen de beeldbuis zat :P

Ik ook,wij rekenden dan op een spectaculaire implosie maar dat viel erg tegen.

In het boek 'Maar de stekker hou ik zelf' van Wim van Bussel staat daar ook nog een leuk waargebeurd verhaal over.
Zijn tante was als de dood dat de BB een keer zou imploderen en liet voor de TV (waar af fabriek al een dikke glasplaat voor zat) nog een extra dikke diepzee aquarium glasplaat zetten zo bang als ze was,want stel je voor...
;-)

Over brand gesproken,ik lees hier wel eens in het plaatselijke suffertje(krant) dat er af en toe een wasdroger in de hens gaat.
TV's nooit,vroeger ook niet.