Oldtimer radio ombouwen naar DAB+, bluetooth etc.

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

zo op de gok lijkt me de diverse apparaten die een massa op de audio delen en ook de voeding aan diezelfde massa hebben zitten het probleem. zoek uit welk toestel dit doet, dus voeding loshalen. dan een galvanische scheiding toepassen in de kabels zodat de smps voeding in dat toestel niet via de massa van de audio gaat lopen..

de apparaten met zo'n matrix display en de BT module maken de meeste kans. het is ook weg te krijgen met wat geluk door de voeding op een centraal punt te betrekken. zowel min als plus 12V dus vanuit 1 punt halen, niet aftakken op kabels maar alles een eigen kabel geven. is de audio massa beter dan gaat daar stroom over lopen en dat hoor je, soms met apparaten die een eigen accu hebben verandert de piep naar gelang de laadtoestand van de accu..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 8 december 2018 21:16:08 (31%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Testman ik zie dat jij als eens eerder bezig bent geweest met zo'n soort probleem https://www.circuitsonline.net/forum/view/115194 is dat misschien een oplossing?

Shiptronic

Overleden

Op 19 november 2018 19:07:26 schreef High met Henk:
Dan kies ik ervoor (ik vermoed als velen hier) om hier niet mijn vingers aan te branden.

Heb dat hier vaker gehad dat je iemand zo goed en zo kwaad als het gaat helpt en je dan uiteindelijk krijgt dat het nog iets bromt, je overspraak hebt, of kraakt..

En dan zijn wij de boosdoener..

Je was gewaarschuwd :)

Ik heb al eerder gezegd; let op ster massa !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Zojuist nog even de hele zaak rechtstreeks aan de accu gelegd, massa van de auto afgehaald, piepgeluid verdwenen! Wat moet ik nu precies doen?