LG 60PZ950 - strepen en posterized beeld

Ik ben om advies gevraagd ivm bovenstaand toestel. Het toestel heeft bewegende strepen en een posterized beeld.
Hier vind je een filmpje van het probleem.
http://proxy.k-dk.be/LG/LG60PZ950.mp4

Is dat één van de sustain borden, of toch eerder een mainboard probleem zoals hier werd beschreven?
https://www.circuitsonline.net/forum/view/136484

Lijkt op een slecht functionerende logic of Zsus module.

Ja, één van die twee he :)
Ik zie dat er voor de ZSUS reparatiekits met een zekering, een aantal transistoren en SMD condensatoren aangeboden worden. Is dat dan niet de beste gok?

Dus: fout lijkt Zsus, er is een reparatie kit voor dus?? Grote kans!

Ik heb nog niemand gevonden die mijn (ook 60PZ950 meen ik, zie je link) controlboard kan herprogrammeren. Dus hou me op de hoogte als je geen reparatiekit kunt vinden of de TV weggooid ;) (Edit: ik zie veel vragen van je voor TV's, repareer je ze voor anderen?)

Ben er nog niet uit of ik blijf proberen 'm te repareren of in onderdelen ga verkopen...

[Bericht gewijzigd door r-p op maandag 10 december 2018 19:42:20 (12%)

r-p, jij had een ander probleem geloof ik he. Kennissen weten dat ik veel van elektronica ken dus ik word regelmatig om advies gevraagd. Het is dus niet de mijne.

Klopt. Ik heb 'maldischarge'. Is op te lossen door controlboard opnieuw te programmeren, maar dit kan niet via USB maar alleen met speciale (jtag?) programmer. Verder is alles elektronisch in orde.

Update: ik ben nog steeds niet gaan kijken maar de eigenaar zegt dat het probleem spontaan weer verdwenen is. Dan zal het toch niet de Z-SUS zijn he...

Nog een update: het probleem is weer terug, dit keer met een afwijking in het zwart en blauw. Maar aangezien het eventjes verdwenen is kan ik me moeilijk voorstellen dat het een sustain bord is, want die herstellen zichzelf bij mijn weten niet tijdelijk. Komen slechte soldeerverbindingen vaak voor bij deze toestellen?

Komt wel eens voor ja. Maar 1x losse contact is gelijk knal, boem vaak. Wel kan 1 van de bandkabels niet goed vastzitten of het logic printje wezen.