Transistoren in voeding Boss CE-1

maartenbakker

Golden Member

Ik heb net als MNM zeer sterk het idee dat je het halve apparaat overslaat in je stroombudget. Alleen heb ik niet alle databladen zo bij de hand en in het datablad van het emmertjesgeheugen staat geen opgenomen vermogen. Verder hangt er ook nog een clockoscillator aan dat emmertjesgeheugen. Enz.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 21 december 2018 00:50:37 (52%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maarten, ik ga er van uit dat de belasting van de voeding 2,13 mA is. Met dat gegeven kom op deze trafo. Als de belasting hoger is gaat het natuurlijk niet op.
Douwe

Het bezit van de zaak is het eind van vermaak.

Ben momenteel met het idee aan het spelen om de trafo te laten vervallen en het te vervangen door een DC-DC converter. Dit wordt namelijk ook in een retro-sonic chorus. Dit is eigenlijk een kopie van de CE-1. Nu zie ik verschillende kopie projecten hiervan die ook met de DC-DC converter werken.

Ik lees dat er in de clones gebruik wordt gemaakt van onder andere de rd-1215d.
Hebben jullie ervaring hiermee? Ik zie op de pcb’s 2 diodes zitten. Wellicht voor een enkelzijdige gelijkrichting?! Nog wat elco’s voor de afvlakking? Is hier verder nog extra afvlakking nodig?