LG RH256 Harddiskrecorder DVD-problemen

Ik heb hier 2 harddiskrecorders liggen van LG (type RH256) die geen DVD's meer kunnen lezen en branden.

De eerste heb ik nieuw gekocht. Er ontstonden na een jaar problemen met het herkennen van DVD's. Binnen de garantietermijn is de recorder gerepareerd en daarna werkte deze weer perfect. Na verloop van tijd kwamen de problemen echter weer terug.

Vervolgens heb ik een tweedehands exemplaar via Marktplaats gekocht. Ook dit apparaat werkte aanvankelijk perfect, door het omwisselen van de harddisk kon ik mijn opnames veiligstellen. Maar ook deze begon uiteindelijk kuren te vertonen en speelt nu geen DVD's meer af.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Gewoon een batch slechte DVD-loopwerken? Of toch een probleem met de power-supply?

Franzki ,

Ik ben niet bekend met deze HD recorders.Wel vreemd dat 2 exemplaren hetzelfde euvel vertonen.
Mijn 1e vraag is - van welk jaar zijn deze recorders ?

Vraag 2 : gebruik je nu andere merk/soort Dvd's dan in het begin ?

Wat staat er in de handleiding mbt het soort DVDs dat wordt aanbevolen ?

Ik weet nog van vroeger , dat mijn cd brander in mijn computer , soms ook problemen had met het lezen/schrijven van een bepaald merk /soort cd.

Het probleem was dan , dat de brander , niet overweg kon met de nieuwe soorten cd discs (normaal en re-writable)- dus meer nog met de ir - licht gevoelige laag op de cd's.

Er werd dan soms ook aanbevolen , om de cd brander , een Firmware update te geven (mocht die beschikbaar zijn).

Na de update was het probleem vaak over ....

Misschien is bij jou ook zo iets aan de hand ?Je kan ook proberen om "oude" dvds , uit de tijd van de productie van de recorders te vinden.
En dan kijken hoe eea gaat .

Of indien mogelijk een andere , recentere brander erin te zetten.

Succes

Lasers gingen nogal snel defect in deze machinessssss

vaak zit er een ontlede dvd rom voor in een pc in dergelijke apparaten. niet over nadenken, voor 35€ heb je weer een andere op marktplaats. ik zou een nieuwer model kopen ipv weer hetzelfde ding.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zal even kort de vragen beantwoorden...

De symptomen zijn steeds dat DVD's steeds slechter herkend worden, dus een geleidelijk proces. Uiteindelijk leest hij niks meer, zelfs geen voorbespeelde DVD's.

De recorders zijn oud (najaar 2007) en de reparatie was eind 2009. Wat er gerepareerd is weet ik niet...

En voor alle duidelijkheid... ik heb geen concrete plannen om ze te repareren omdat het vermoedelijk niet meer rendabel is. Ik was gewoon nieuwsgierig of het een bekend probleem was.

@Franzki ,

Bedoel je dat deze brander de dvds niet meer herkent ?En zijn deze dvds (zeer) recentelijk ermee gebrand ?

Hoe goed worden de dvds gelezen op een andere DVD ROM ( bijv in een pc ) ??

Als de data voor jou erg belangrijk is , zou ik ze toch even checken op goede leesbaarheid en goede data burn cyclus , op deze discs.

Wanneer je nl , sommige dvds hebt gebrand met een verlopende laser , kun je daar problemen mee krijgen.
Misschien voor de zekerheid sommige dvds , opnieuw branden met een goede DVD brander.

@zeker_win:

Het gaat om alle DVD's die slecht leesbaar zijn of niet herkend worden... dus ook voorbespeelde en DVD's die met andere apparaten zijn gebrand.

Het probleem zit dus niet in de gebruikte media maar in de recorder.

Franzki ,

Ja dat snap ik.Ik bedoelde te zeggen , of je pas geleden nog dvds met deze recorder heb gebrand.
Gezien de laser intensiteit dus verloopt , heb je kans dat sommige discs , slecht /niet goed zijn gebrand.

Het is dus zaak , om zeker te weten , of de data goed op deze dvds staat.Effe controleren met een goede dvd brander /speler

Ah op die fiets...

Om eerlijk te zijn heb ik weinig gebrand...

Ik heb alleen na aankoop van de tweedehands recorder de harde schijven gewisseld om back-ups op DVD te kunnen maken van mijn opnames. Maar die DVD's heb ik meteen naar een externe harddisk gekopieerd omdat ik in principe nooit CD's/DVD's gebruik voor langdurige opslag.

Nou haal je gelijk een ander heikel punt aan , vwb de opslag van data.
Een harde schijf lijkt veilig en secuur , totdat deze defect raakt.

Heb ikzelf ook een paar keer gehad (en natuurlijk geen backup van belangrijke data).

Een kennis van mij , heb ik regelmatig gezegd om een goede backup , van belangrijke data , te maken op cd / dvd - nu kan het evt ook op USB stick.

Ja , ja zou ze doen.Totdat de harde schijf crashte en Leiden was in last.
Want er stond belangrijke informatie van haar werk /klanten bij.

Helaas kon ik de data niet meer terug halen (ook niet met het wisselen van de printplaat van deze HD).

Dus een cd/dvd is eigenlijk lang zo gek nog niet (om data op te slaan)

Bij de laser zitten 2 schroefjes. Bij mij deed cd t wel n dvd niet. Helaas staat er niet bij welke schroef waarvoor is. Maar er aan draaien leverde op dat even cd en dvd niet herkent wordt. Nu heb ik cd wel weer aan de praat. dvd lukt nog niet. Als jullie n foto kunnen sturen van de schroefinstelling , heel graag. Over instellingen is op you tube wel t 1 en ander te zien

vergeet maar, een dvd loopwerk wat alleen nog cd kan lezen is een bekend probleem, voor dvd moet het ding fijner lezen en dat gaat dan niet meer. laser is kapot en dat is niet meer rendabel voor een toestel van 11 jaar oud.

waar rook was, werkt nu iets niet meer