aandrukrol Philips F6236 cassette deck

Na complete tandwiel revisie blijkt de aandrukrol slecht en met barsten .
zoektocht lever niets op , aandrukrol diameter 12mm breed 4mm en asdikte 1,6mm .
wat mij opvalt is dat de rolbreedte gelijk is aan de tape breedte .

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

zit een los rubber bandje op, past een andere uit een nieuwer deck niet?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je het rubber goed ontvet en vervolgens een reepje van een oude fietsband er op lijmt met Solution (bandenplak) is dat een optie? Het is uiteindelijk alleen de aandrukrol.

mijn voorraad doorzocht en vind rode rubber bijna gelijk maar 6mm breed .
2mm versmallen lijkt me niet goed lukken .
misschien eens de opstaande rand van de oude rol verwijderen ?

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Arco

Special Member

Als je de rubberrol van de poelie haalt, en die opmeet, dan heeft er misschien wel iemand iets wat past...
(los rubber opplakken is meestal geen succes, omdat je dat niet mooi glad krijgt. Dat hoor je terug in het geluid)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Hoi Franssel,
Ik heb hier precies zo'n rolletje liggen, ik meet 12mm doorsnede, 4mm breed en het asje meet ik ook 1,6mm.
Het rolletje is wel oud maar het rubber is nog als als nieuw, het is ook nooit gebruikt.

Mail me maar, dan duw ik hem wel in een enveloppe.

Hoi Thevel mailtje gestuurd en dank ook voor de moeite .
en fijn als wij elkaar kunnen helpen , kwam in mijn zoektocht weer veel materiaal tegen waaronder 10 nieuwe ph cass rec motortje en snarensetjes .

Toeter "alleen maar aandrukrol" sorry maar wel belangrijk in precisie .

vind nog wel vreemd de breedte van 4 mm , de F62236 was wel een topmodel in 1982 met 2 grote motoren , eentje alleen voor de capstan

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Thevel

Golden Member

En het rolletje is onderweg naar een nieuwe eigenaar. :)

Je zou er ook een heel klein snaartje omheen kunnen doen met precies die maat, misschien een optie voor de volgende..

Op 24 december 2018 15:27:45 schreef Thevel:
En het rolletje is onderweg naar een nieuwe eigenaar. :)

Hoi Thevel transplantatie met succes afgerond , eigenaar en cassette recorder weer helemaal gelukkig (buren iets minder)
Rolletje was precies hetzelfde

De tuner TF145 ook van 1982 heeft zijn zenders ook nog in geheugen .
volume potmeter kraakt ook niet meer van de F3238 na enkele bewegingen via de 4 maal F9638 MFB boxen (gerev) .

nu nog ff oppoetsen
en zoek nog een idee op de afbeeldingen op de toetsen play rec wind stop en rewind opnieuw aan te brengen

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Thevel

Golden Member