hex file virtueel zien

Is er software die een hex bestand virtueel laat werken op de pc.

Zodat je dus op de pc kan zien wat hij allemaal doet.

het gaat mij voornamelijk om de 16f628 , misschien dat alleen daar
bijvoorbeeld ene programma voor is.

bedankt.

Google stuk?

https://sourceforge.net/projects/picsim/

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar die 628 staat in de lijst. Weet je ook wat de elektronica er omheen hoort te doen?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

als mijn google het deed had ik het natuurlijk niet gevraagd.

Helaas geeft deze je een fixed layout, waarop je dus niet je ding kan testen.

Zo zie je maar dat google niet altijd voldoende is.

(Ik vraag het niet zomaar, en natuurlijk heb ik zelf al gekeken op google, alvorens hier maar meteen simpel een vraag te gaan stellen)

Bedankt, en hoop dat iemand wel software weet dat goed functioneert.

[Bericht gewijzigd door spacegremlin op woensdag 26 december 2018 01:33:31 (70%)

Als ik het goed begrijp, wil je broncode reverse-engineeren. Ik denk dat je dan een soort van emulator of dissasembler zoekt die om kan gaan met hex-files.
Via Google kom ik uit op PICDIS, PICEMU en Real Pic Simulator. Of het wat is ? Geen idee, ik heb alleen even gezocht.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

even voor de duidelijkheid, het gaat mij even om software. waar men mee werkt en zegt ja dat is een goede om mee aan de slag te gaan.

Googlen lukt mij ook wel, ik kom niet zomaar met deze vraag op dit forum.

Daarnaast de real pic simulator doet op 1 of andere manier ook niet wat hij moet doen. tja heel apart allemaal, want de file die ik test werkt in realtime namelijk wel goed maar in diversen emulators bijvoorbeeld niet.

Bedankt

ik wil realtime op de pc zien , wat hij doet, ipv elke keer de pic opnieuw te programmeren.

Arco

Special Member

Waarom neem je de simulator niet die bij MPLAB zit?