hv-sr501 en 16f628

hv-sr501 is een proximity sensor

mijn vraag, bij het aftesten werkte deze goed.

nu wilde ik deze achter dubbelglas gebruik, echter komt hij niet door het glas heen, ljikt het zo.

nu was mijn vraag. Kan deze met af stellen wel door dubbelglas heen of gaat dit gewoon niet? en moet ik naar een andere sensor gaan kijken?

En zijn ze beinvloedbaar voor kou? Momenteel heb ik hem namelijk buiten hangen, en word hij vaak getriggerd, terwijl er geen beweging is, naar mijn weten.

Met de programmering van de 16f628 heb ik rekening houden met een interval van ongeveer 3 seconde bij in en uitschakelen, omdat het schijnt dat hij die tijd niet betrouwbaar is.

bedankt.

Arco

Special Member

Dat is geen proximity sensor maar een PIR. Die komt niet door normaal glas heen (dubbel of enkel maakt niet veel verschil)
Een PIR gebruikt MWIR of LWIR. Alles boven de 3µM komt niet door glas. Beter een radardetector nemen, die komt er wel uitstekend door...
(als er tenminste geen metaalcoating op het glas zit)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

thxs ga ik daar naar zoeken.

ik dacht dat pir , prox was.

heb naar aanleiding van dit topic een radar sensor besteld in china, dus ik ga weer verder kijken over +- 6 a 8 weken. betreft dit project

[Bericht gewijzigd door spacegremlin op zondag 30 december 2018 03:09:30 (54%)