Denon PMA/925R versterker, speakerrelais krijgen geen voeding

vergeten

Golden Member

Op 29 december 2018 02:08:21 schreef MrDomo:

edit:
Ik verveelde me, als ik de connector van TR706 los maak start het toestel niet op!

Misschien lees ik het verkeerd of heb ik wat gemist, uit deze opmerking begrijp ik dat hij wel opstart/werkt met de collector op zijn plek?

Doen de speaker-relais het dan, heb je ook audio op de speakers?

Is dit de tussenstand van de reparatie?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 29 december 2018 11:33:43 schreef nijhuisr:
Als je je verveelt kun je beter de spanningen meten die in het schema staan en kijken of ze kloppen (41v en 8.2v).

Dingen loshalen waarvan je de werking niet weet is zonde van de tijd en moeite.

Duidelijk, ik wilde alleen maar kijken of ik deze schakeling buiten werking kon stellen zodat de relays wel geschakeld werken, niet dus!

Op 29 december 2018 14:29:32 schreef vergeten:
[...]Misschien lees ik het verkeerd of heb ik wat gemist, uit deze opmerking begrijp ik dat hij wel opstart/werkt met de collector op zijn plek?

Doen de speaker-relais het dan, heb je ook audio op de speakers?

Is dit de tussenstand van de reparatie?

Met de collector op zijn plek, heb ik gewoon de originele storing, wel opstarten maar 'geen' speaker relais dus! Status is dus nog steeds het zelfde.

Op 28 december 2018 23:43:59 schreef nijhuisr:
[...]

Gewoon deze elko vervangen en het moet weer gewoon werken.

Je kan er een iets grotere inzetten maar niet meer dan 1uF anders duurt het te lang voordat de relais afvallen.

Kom net van de electronica zaak en helaas hebben ze geen elco's van 0.22 uF, de beste man heeft mij een 'gewone condensator' meegegeven en verzekerde mij dat dat ook kon. Voor de 0.22 uF heb ik de grijze/zilveren meegekregen maar volgens mij is dat per ongeluk ook nog de verkeerde waarde u68/100.

De andere (groene) condensator heeft wel de juiste waarde echter de spanning is maar 69V volges mij.

Kan ik hier wat mee of moet ik toch op jacht naar de juiste Elco!

Ik zou lekker die 0.68uF erin zetten. Pas op met de pootjes, die kun je niet buigen. Dan breken ze af.

Op 29 december 2018 17:29:12 schreef nijhuisr:
Ik zou lekker die 0.68uF erin zetten. Pas op met de pootjes, die kun je niet buigen. Dan breken ze af.

Beste nijhuisr Dat was het probleem!! Mijn versterker start weer perfect op, geluid op alle vier kanalen en headphone etc. Sta te popelen om hem weer in de woonkamer te plaatsen.. Heeeeel Hartelijk dank voor alle moeite en geduld, uiteraard ook voor alle mensen die me geholpen hebben. Dank jullie wel.

Het was zeer leerzaam en heeft me zeker meer geinteresseerd gemaakt in electronica (ik benijd jullie) voor zover ik dat al was. Ik moet toegeven dat het niet gemakkelijk was, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, wil je al meer weten en durf je al meer, en met alle hulp! Helemaal TOP!

Marcel.

Fijn dat het weer werkt.

Jammer dat het schema niet volledig was, anders waren we daar wel eerder gaan kijken.

Uiteindelijk toch gelukt. Mooi dat alles weer werkt. Geeft toch een goed gevoel denk ik.
Douwe

Het bezit van de zaak is het eind van vermaak.

Op 30 december 2018 06:48:21 schreef MrDomo:
[...]

Beste nijhuisr Dat was het probleem!! Mijn versterker start weer perfect op, geluid op alle vier kanalen en headphone etc. Sta te popelen om hem weer in de woonkamer te plaatsen.. Heeeeel Hartelijk dank voor alle moeite en geduld, uiteraard ook voor alle mensen die me geholpen hebben. Dank jullie wel.

Hoe heb je het gerepareerd? Ik ben wel nieuwsgierig!
Was het ‘gewoon’ een afgebroken pootje van de elco?

vergeten

Golden Member

Op 30 december 2018 06:48:21 schreef MrDomo:

Het was zeer leerzaam en heeft me zeker meer geinteresseerd gemaakt in electronica (ik benijd jullie) voor zover ik dat al was. Ik moet toegeven dat het niet gemakkelijk was, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, wil je al meer weten en durf je al meer, en met alle hulp! Helemaal TOP!

Marcel.

Prachtig resultaat dat hij weer werkt!

Zo zie je maar een condensator, van een paar "dubbeltjes", was het probleem.
Heb je de defecte condensator C708/0,22 µF nog nagemeten en wat was zijn waarde?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Proficiat met je overwinning op versterker.
Het geeft altijd weer een kick als een reparatie slaagt.
Ook ik heb dit topic met extra belangstelling gevolgd, aangezien hier nog een defecte PMA925 staat waar ik al 14 defecte componenten uit de R eindtrap heb geplukt.

Mooi dat ie weer werkt. En daarbij een slecht schema en een listige oorzaak, geeft een extra voldoening. De aanhouder wint, zo zie je maar weer.

meer over car audio: www.12vhifi.nl