Kenwood tuner ontvangst valt weg.

Ik heb nog een oud hifi audio systeem Kenwood type UD-3 bestaande uit de A-311 en de X311L.

Er is een probleem met de tuner deze heeft jaren aangesloten gezeten op de kabel van Delta en altijd goed gespeeld.
Sinds enige maanden bied delta geen analoog signaal meer op de kabel dus heb ik de tuner weer aangesloten met de los geleverde T-antenne draad.

Zet ik het hifi systeem aan dan heb ik een uitstekende ontvangst op de tuner (FM stereo en “tuned”). Na enige minuten wordt het signaal steeds slechter totdat het geluid helemaal wegvalt. Tuner kan dan geen enkele zender meer vinden. De volgende dag weer gewoon ontvangst voor enkele minuten en dan hetzelfde probleem.
CD-speler en casettedeck geven geen problemen. Een andere tuner aangesloten op de T-antenne blijft zonder enig probleem afspelen/ontvangen.
Ik heb ook de service manual van het systeem.
Wat kan hier het probleem zijn ?

Bijlages: blok diagram en schema tuner

Het lijkt op een zwakke antenne signaal en een fet of transistor die als die warm wordt het wat laat afweten.

dit zit waarschijnlijk in de ontvanger gedeelte (versterker gedeelte van de antenne signaal)

Met koude spray deze componenten even inspuiten en kijken of het signaal weer terug komt, ook een slechte verbinding kan de oorzaak wezen.

Kan ook zijn dat een afstemkring, bvb in FM demod, L909, verkeerd staat.
Door drift worden de zenders niet meer goed ontvangen, vooral als deze flink doorgemoduleerd zijn. OP de kabel heb je daar geen of minder last van omdat de modulatie ° frequentiezwaai daar minder is )geluid zachter'. Je kan nog proberen of het op Radio 4 langer duurt voor de uitval.
Ik heb zoiets, maar dan omgekeerd bij een Pioneer tuner, doet eert vrijwel niets en na verloop van tijd enkele zwak gemoduleerde zenders wel, bij sterke modulatie valt hij uit )mute' in het ritme van de modulatie.

Ok, bedankt voor de info. Komende weken ga ik speuren en kom erop terug qua resultaat.