Jvc camera defect.GR-DVXE

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ach je kunt niet alles hebben na 20 jaar.

dijkmane

Golden Member

In no Sense, Nonsense

ok bedankt,als je op play drukt stopt die,dat is het probleem,had deze nodig voor ander formaat filmpjes verder te digitalisseren.

Functie schakelaar niet werkende?? Mechaniek niet op tijd of werkt niet door vertaaid vet?? Ook mijn glazen bol is (wederom) defect.. En Jim, had wel een betere omschrijving van je verwacht. Zo ken ik je niet

Dan zal het bandje aan het einde zijn. Tijd om terug te spoelen.

Ja normaal geef ik goede omschrijving,maar mijn pa is daar mee begonnen,ik ga af op zijn uitleg,ik ga morgen mischien zelf het probleem is waarnemen,had nog geen tijd gehad.

Op 9 januari 2019 18:45:37 schreef JimA:
ok bedankt,als je op play drukt stopt die,dat is het probleem,had deze nodig voor ander formaat filmpjes verder te digitalisseren.

Welk formaat? Digitaliseren? DV is al héél digitaal:-)

Ja die ander filmpjes zijn gedaan met videorecorder en adapter ander formaat,nu heb ik nog 5 filmpjes liggen zoals op foto bij,jvs camera,de camera is terug in orde,morgen opnieuw proberen.op pc programma opnemen,record,en dan naar externe harde schijf.Dat is de bedoeling.

En... wat was er nou mis met de camera??

Ja mijn vader had er iets aangedaan,zal nog vragen en hier neertypen,ik heb vandaag op pc aangesloten,video erin en teruggespoeld,toen op play en record,hij speelt filmpjes 2 a3 minuten af,dan stop hij ermee.geeft dit aan E03.

Tape jam. Op google staan al veel tips met die melding, zag ik.

Ok,ga dit is nakijken,en hopelijk kan ik het oplossen.

Heb momenteel andere camera,ga eerst met deze verder doen,ook voor dit formaat.Hou jullie op de hoogte.

ok

[Bericht gewijzigd door JimA op zaterdag 26 januari 2019 17:38:02 (98%)

Deze heb ik nu momenteel in gebruik,het beeld is nu goed stopt niet,maar geluid komt en gaat weg,anders kon ik beginnen opnemen,iemand enig idee,anders geraak ik geen stap vooruit.Ik weet camera zijn al wat ouder,maar mischien makkelijk op te lossen.

is dat een camera uit de 90's nog? zo ja check op lekkende smd elco's. die zijn berucht in medio 90's apparaten. vreten de print aan met de zooi die eruit lekt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Uit de 90s denk ik,ok testman bedankt voor de tip.Maar iets met loopwerk.

[Bericht gewijzigd door JimA op maandag 21 januari 2019 21:19:19 (19%)

Ik ga 1 van de 2 herstellen,welke dat het beste mogelijk is,zodat ik die 6 cassette nog kan afwerken.

het geluid en beeld iets mis,mischien zijn er techniekers met oplossing.

dijkmane

Golden Member

het verhaal blinkt nou niet echt uit in duidelijkheid.
je begint met een mededeling dat er een camera stuk is, daarbij een foto van een rommelige werktafel en een JVC camera en net post je 2x hetzelfde bericht met 2 verschillende foto's van een Sony camera.
daarmee hebben we dan 2 probleemgevallen en wellicht ook wat typenummers.
maar nog steeds geen duidelijkheid.
wat gebeurt er, wanneer, wat heb je gedaan, wat is je vraag, wat verwacht je aan hulp, etc .. ?

In no Sense, Nonsense

Ja idd,ben er iets van aant maken,ik ga een degelijke uitleg neer typen.Het is ook zo van camera ken ik niet zo veel,maar ik probeer.

daarbij een foto van een rommelige werktafel

Dat schijnt een techneutenkwaal te zijn, op de werktafel een georganiseerde puinhoop A, kunnen we het daar niet meer vinden dat kijken we georganiseerde puinhoop B even na, alles binnen handbereik en laat niemand het dan gaan opruimen, dan is niets meer terug te vinden. Ik heb eens een foto gezien van de werktafel van een ingenieur van NASA, was nog erger dan mijn werktafel, geloof het of niet, maar zo werk ik het makkelijkst!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!