Homevox aanschaffen

een faxapparaat ( voor zover iemand die nog ooit gebruikt ) heb je ook niet nodig met een aparte faxlijn, bij de voipprovider omzetten naar een email en klaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Men neme een fritzbox, 7170 (oid), te koop op een bekende website met veel spullen voor heel weinig.
Een inlog aanmaken bij (bv) voipcheap, alleen om uit te bellen.

( en dan evt : )
De telefoon aansluiting van de inkomende lijn in de vaste lijn aansluiting van de fritzbox, op die manier komen de oproepen op de je (inkomende) nummer ook op die pulstelefoon aan.

Hier nog wat info :
https://www.reindejong.nl/telefonie-bijna-gratis-over-internet

Op 7 januari 2019 00:27:17 schreef Sine:
Die centrales geven het nummer niet door, als je een buitenlijn kiest knoopt de centrale het ding aan de buitenlijn en gebruikt je gewoon de kiezer van het actieve toestel op de buitenlijn.

Als je dat oude toestel wilt gebruiken op een DTMF systeem kom je er zelf een DTMF coder aan het inbouwen.

Daar zijn zo links en rechts projectjes voor te vinden (had picbasic er niet een?)

Inmiddels een Profoon TPX-14 op de kop getikt, aangesloten en werkt perfect! Kan zelfs weer bellen met de Ericsson 1951.
De kiespulsen worden dus wel degelijk omgezet naar tonen.

Het grote nadeel van deze inbouwprintjes is dat de telefoon aangepast moet worden, ik houd deze liever origineel.
Ook werkt zo'n printje maar op 1 telefoon terwijl ik nu nog 2 pulstelefoons aangesloten heb zitten, de goedkoopste uitvoering is ook nog duurder dan de complete centrale.

Ik ben nog wel op zoek naar een andere centrale met meerdere binnenlijnen, heb nu 6 toestellen aangesloten op de Profoon centrale.

Een tiptel 1/8 is helaas niet geschikt, deze belt uit met de kiezer van de telefoon zelf.