Waar zit de Wifi in de essent icy thermostaat

De titel zegt het al , ik heb een thermostaat gekocht zonder de andere essent onderdelen. Ik kan het wifi signaal niet zien met Fing.

Guus@Sint-Michielsgestel
Sine

Moderator

Met fing ga je ook alleen wat zien als die wifi ook daadwerkelijk verbonden is met het zelfde netwerk als waar jij in zit.

Met het typenummer van de thermostaat is er misschien een gebruiksaanwijzing te vinden.

Per 1 februari 2019 stopt de samenwerking tussen Essent en ICY.
De E-thermostaat kan vanaf dan alleen nog handmatig bediend en geprogrammeerd worden.
De app en webportal worden niet meer ondersteund. Onze excuses voor het ongemak.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

De wifi zit ook niet in de thermostaat maar in het bijbehorende kastje de "hub" Tussen thermostaat en hub is 868 mhz verbinding.

De thermostaat is verder wel met usb te programmeren.

Essent stopt inderdaad met dat ding, icy wil wel verder maar dan dien je per maand euro's af te tikken .
https://www.e-thermostaat.nl/static/documents/E-Thermostaat-handleidin…

Als de thermostaat gebruikt is door een andere en je weet de wachtwoorden niet dien je even 15 euro over te maken voor een reset.

Dus mocht er iemand dit een beetje reverse / gehackt hebben dan houd ik mij aan bevolen.

hier vind je ook info, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1518207

De reden dat ik dit ding gebruik in de badkamer is de bewegings sensor,ik laat dan 20 minuten infrarood paneel stoken naar hogere temperatuur.

Shiptronic

Overleden

Dus elke keer je in de bad kamer komt om; in de spiegel te kijken, je haar te kammen , tanden te poetsen, gaat de verwarming voor 20 minuten aan ??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 12 januari 2019 13:16:45 schreef Shiptronic:
Dus elke keer je in de bad kamer komt om; in de spiegel te kijken, je haar te kammen , tanden te poetsen, gaat de verwarming voor 20 minuten aan ??

Ja en, we zijn met ons 2 en gaat uiteraard aan als de temp < 20 graden is. Normaal houden we de boel ~18 graden. De thermostaat hangt ook zodanig dat bij wastafel en wc gebruik je niet in zichtbereik bent van de thermostaat.
Bij badderen en douchen komen we er voor langs. Het detectie bereik van de thermostaat is niet heel erg groot < 1 meter.

Haar kammen doe ik niet :) is niet (meer) nodig.

[Bericht gewijzigd door Peter112 op zaterdag 12 januari 2019 15:32:51 (22%)