Alternatieve website AMP TO-3p 100W

Beste CO'ers,

Een tweede vraag.

Weet iemand nog een website voor mij, uit betrouwbare bron. Voor een 2x100WATT amplifier ?

Ik gebruik nu www.buildaudioamps.com

Maar mijn project doet het alleen aan de rechter kant en ik kan niets meer opsturen naar mijn internet buddy om de linker kant te trimmen.

Dus vandaar dat ik een nieuw schema/website zoek met een IC in het midden ter automatische trimming.

Iemand suggesties?

Groet, Wouter

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Wat bedoel jij precies met trimmen? Betreft het de ruststroom door de eindtransistoren? Bij zo'n beetje elke klasse AB vermogensversterker moet deze getrimmed worden. Automatische trimming lijkt mij een feature die nogal wat extra onderdelen toevoegt terwijl er eigenlijk geen voordelen aanzitten.

Over het algemeen heb je voor het trimmen een voltmeter en een trimsleuten/schroevendraaier nodig.

This is the world we know best, the world of madness
Lucky Luke

Golden Member

Nou, als de rechter kant het doet, kun je die toch vergelijken met de linkerkant en kijken wat de verschillen zijn?

Zit er links een onderdeel los? Of verkeerd om? Of een ander onderdeel dan rechts?

Wat is de spanning over de emittorweerstanden, links? En rechts?

Zulk soort dingen kun je vergelijken. En dan de linker kant aanpassen tot 'ie werkt.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Of kunnen jullie MGP even voor mij zo ver krijgen om hem te trimmen? Groet, PascalByThree

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
EricP

mét CE

Trek hem een paar trimschoenen aan...

Man, man, man... Mooie modekreet: 'versterker trimmen'.

maartenbakker

Golden Member

Als de linkerkant het niet doet, heb je kans dat daar een defect onderdeel of een verkeerd gelegde verbinding in zit. Dan moet je niet trimmen maar repareren.

Vergelijken met de rechterkant is een goed begin.

En om mensen zo ver te krijgen, moet je het ze zelf vragen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Gaat het om versterker modules van het schema in je andere topic?
Dan betreft het klasse-D versterkers en die "trim" je niet.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Als MGP dat eerder voor je gedaan heeft, en er nu geen zin meer in heeft, is daar vast een reden voor.

Waarom doe je dit zo? Ik krijg niet de indruk dat dit de meest leerzame manier is, als je je bouwsels, nagebouwd zonder ze echt te begrijpen, steeds moet opsturen zodat iemand anders ze werkend kan maken. Als je vooral een grote versterker wilt hebben kun je er beter één kopen op marktplaats of bij de kringloop winkel

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Sine

Moderator

Ga ook niet iedere versterker "met een chip er in" bouwen omdat die niet afgeregeld moet worden.

Classe D is ERG tricky.

En hou eens op met het instellen van de ruststroom "trimmen" te noemen. dat doe je op sportschoenen in het bos.
Je regelt de bias of de ruststroom af. klaar.

De link naar buildaudioamps werkt niet.
Het is wellicht handiger als je een schema van je versterker in dit topic plaatst.
Dan kunnen de knappe koppen je een advies geven over hoe je je versterker kunt afregelen.

Shiptronic

Overleden

@hennik; pascalbythree doet niet aan schema's !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Trimmen doe je met een trimsleutel.
https://www.conrad.nl/p/vishay-8-t000-trimmersleutel-1-stuks-425303
...maar da's dan weer meer RF werk. Niks geen modewoord.

@TS: wel eens van foutzoeken gehoord? Dat is wat je moet doen. Als je bij elk bouwsel wat niet direkt werkt weer opnieuw begint kom je niet heel ver.

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 12 januari 2019 11:08:48 (15%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Trimmen doe je met een trimsleutel.
https://www.conrad.nl/p/vishay-8-t000-trimmersleutel-1-stuks-425303
...maar da's dan weer meer RF werk. Niks geen modewoord.

Die is NIET voor RF werk.

Shiptronic

Overleden

daar zit metaal in ! die is alleen om die meerslags potmetertjes af te stellen, en glijd niet uit het sleufje.

Hiervoor:

stel je daar dit mee af;

heb je een probleem

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.