aeg protex condens droger

Mijn aeg protex droger geeft code EHO. Het is 100% een primt storing! weet iemand wat er defect is op de print?
PNC nummer vd machine 9116096675/00
type T65270AC

Als stekker een minuutje er uit niets oplost dan is het inderdaad de besturingsprint.

Veel bijzonders kan het niet zijn want er zijn tal van firma's op internet te vinden die deze print 'tegen kleine vergoeding' op EHO storing herstellen.
Ik zag bedragen als €59,00 dus met dikke winst moet het een flut componentje zijn.

Heb je de print al eens goed bekeken, of je iets kunt vinden wat er verdacht uitziet?

wachten op smd dan, die weet doorgaans wel wat de reden is, meestal komt die on site na 5 uur :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

EH0 is netspannings afwijking, of te wel de detectie van netspanning ontbreekt. Ik zou de power module aan zijkant eens losnemen en controleer of er achter gelijkrichter geen steekvlam is geweest.

Ik kan op positie U3 en U7 niets ontdekken maar ze zouden natuurlijk kapot kunnen zijn.

Controleer de soldeerverbindingen van het relais eens. Dit betreft het afwijkende relais.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Als iemand jouw droger voor 59 euro kan repareren zou ik dat doen.
Wel onder voorbehoud dat hij daarna ook werkt als dat kan..

Ik ben zelf behoorlijk kundig in electronica mag ik wel zeggen denk ik, maar sommige zaken besteed ik gewoon domweg uit.
Zoals volgende week mijn tv die stuk is.
Waarom?
Ik heb veel te weinig ervaring met tv-reparaties.
Ik heb de specifieke meetapparatuur niet.
Ik heb geen tv-onderdelen op voorraad.
etc.

De tv-monteur heeft dit alles wel, en daarom is zijn kans van slagen gewoon factoren hoger.
En hij kan het sneller, terwijl ik weken bezig ben met meten en proberen en veel op forums hangen daarvoor.
Als het een veel voorkomende fout is weet hij vaak wat dat is. Omdat ik zelf ook vaak repareer is dat mijn ervaring.

electronica-monteurs hebben vaak een hekel aan printborden waar al aan is gebeund. "Vers aanbieden" hebben ze liever.

Misschien dat smallrepairs hem voor je wil maken?

Er ist wieder da...

Zou ook eens naar relais kijken. hersoldeer gewoon.

hallo hier hetzelfde probleem met een aeg protex lavamat zelfde storing. dit had hij een week geleden voor het eerst toen "geresset"door stekker uit stopcontact te halen. dit is tot vandaag goed gegaan dus denk ergens een slecht contact.

@mizko73 nog wat bijzonders kunnen vinden? ik ben van plan om de power print er vanavond even uit te halen en te kijken of ik iets geks zie.

Nee het moet iets kleins zijn maar wat?

Ik wil best de print nalopen voor je, stuur maar een mailtje. Heb een testdroger staan, dus dat is geen probleem.

Vanavond de droger open gemaakt allereerst het stof eens weggehaald aan de binnenzijde. Daarna de print uitgebouwd. Zie fotos. Zie foto achterzijde print waar de schroevendraaier bij ligt, hier is de soldering los. Dit is het contact punt van de spoel van het omron mini relais. Ik hoop dat dit de boosdoener is. Ik ga deze even doorsolderen en dan weer testen.

De spoel van dat ene relais is een bekende, maar vaak blijken ook andere contacten breukjes in het tin te vertonen. Als je de print toch voor je hebt liggen gewoon even alle pinnen van alle relais doorsolderen, en dan doet de droger het meestal weer prima.

Mocht het niet het gewenste resultaat hebben, dan relais vervangen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Meestal is hersolderen weer afdoende. Neem IDD andere contacten ook mee.

Alle belangrijke contactpunten doorgesoldeerd! En de droger droogt alweer 1 week zonder problemen!

De foto met de elektromotor, daarboven loopt een koperen buis met soldering.
Het lijkt wel of er een olie druppel aanhangt, kan het zijn dat het compressor deel lek is?

Doe wat je niet laten kan en laat wat je niet doen kan!

Lijkt maar zo, een druppel kan niet 3 hoekig zijn, hoogop soldeer druppel, dit was zijn klacht niet. droger start niet eens op. Misschien wel nu??

En wat was het nu?? Relais vastsolderen of uitbesteed??

Ik denk dit, maar de TS reageert hier op lijkt het. De droger die weer werkt is van iemand anders.

Op 16 januari 2019 15:45:37 schreef negelke:
Alle belangrijke contactpunten doorgesoldeerd! En de droger droogt alweer 1 week zonder problemen!