Arduino mega met ethernet shield op din rail.

Hoi,

Voor mijn domotica systeem zou ik graag mijn arduino mega monteren in mijn elektrisch bord op de bestaande din-rail. Ik zou graag het bord met schroefaansluitingen gebruiken zoals op de foto. Het probleem is dat ik met een ethernet shield werk op de mega. Hoe zouden jullie dit oplossen? De shield apart op de din-rail plaatsen en verbinden met de mega via kabeltjes?

Die past er toch gewoon op?
Zie gewoon headers met de standaard 2560 layout tussen de schroefklemmen zitten

Nee, de arduino gaat op z'n kop op dit breakout board. Dan past hij, als de ethernet shield geen doorlus optie heeft, er niet meer op.

Als ik het me goed herinner heeft het ethernet shield maar 8 draden nodig als ik power en ground meetel. 5 daarvan zitten op de ICSP header rechts in beeld. Hoef je maar drie draadjes te trekken naar je ethernet shield.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ja dat klopt. De shield gebruikt de ICSP header en voor de rest 2 kabeltjes van 10 naar 10 en 4 naar 4. Dit werkt, ik heb dit daarstraks nog getest. Misschien is dat de beste optie... Of ik kan mss de resterende headers verlengen zodat zij mee op het breakoutbord passen?

De ethernet shield heeft toch doorlus headers,
Enige wat je moet doen is tussen de 3 ofzo extra headers van de mega wat extra headers tussen(uitvullen) te zetten zodat ze die dinrail module weer bereiken
Of hangt die ethernetmodule ergens over waardoor die niet passen

Shield komt dan tussen de dinrailmodule en de mega in te zitten

Edit: die truck lukt alleen bij de dubbele rij digitale pinnen, aan de andere kant hangt die shield inderdaad in de weg, mogelijk eromheen met 2 bandkabeltjes

Als er uberhaupt al printbanen lopen?
Zou best kunnen dat je die hoek zo uit de ethernetshield kunt knippen

Ik heb net de suggestie geprobeerd van DK en dit lukt perfect. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. 8)7