5g mobiel netwerk,wanneer in gebruik.

Dit topic is gesloten

Op 27 december 2018 11:55:03 schreef mel:
Ik zet m wel in de voortuin..Das leuk voor al die buitenlanders die een satellietschotel hebben, lekker jaloers maken >:):P

en boos , hun schotels zitten dan tegen de achterkant van jou schotel aan te kijken :p de grootste is 18m doorsnee , de kleinste is 4meter .... mooi voor op een balkonnetje

Jinny

Golden Member

Camras meen ik, te Dwingeloo.
Ben er wel eens in geweest.
Indrukwekkend....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Ik kan me voorstellen als het je hobby is dat alles bij voorkeur rozegeur en maneschijn zou moeten zijn. Maar een keer bij medische en mentale gevolgen stilstaan kan geen kwaad. Er is een stijgende lijn met patienten met zwellingen achter het oor. Al jaren. Dan een grote groep met geestelijke irritatie in de nabijheid van GHz signalen. Een kaar was ik in een flat op de bovenste verdieping die keek op een andere flat met een woud van gsm antennes. Die etage verging van de storingen aan zowat alle electronische spullen. Je kan de straling met je gezicht voelen en ik wist niet hoe snel ik daar weg wilde komen.
Dan is er het geval van de technicus in een werkplaats met overlappende stralingsvelden. Die dertiger kreeg een fatale ziekte. Dat kan toeval zijn. Echter binnen een kort tijdsbestek kreeg zijn collega hetzelfde ! Dan is het geen toeval meer en alle alarmbellen gingen toen af. Dat 5G komt uit dat failliette Amerika waar een stel a-sociale geldzieke managers deze vuiligheid op de markt willen zetten via lobbyïsme bij de politiek. Met ook als toekomstig doel interne huiscommunicatie voor degenen die geen slimme meter willen. Er zijn nu al -tig medici die aktie voeren tegen dit 5G. Het systeem is moedwillig niet getest op interferentie velden. Net als met Eternit asbest vroeger. "Joh, waar maak je je druk over? " Flink a-sociaal tegenover je familie en medemens.

De modernisering is de achteruitgang.

Er gaat veel te veel geld in om; beetje gezondheidsschade malen de providers daarom niet erg om.
(zelfs de overheid kan dan weer miljarden aan vergunningen opstrijken...)

Er is in het verleden in een onderzoekslaboratorium (dacht Nokia) bij 7 gsm testers een tumor achter het oor vastgesteld.
Is verder nooit onderzocht. Men zei: "het is niet vast te stellen of dit zonder GSM's ook niet gebeurd zou zijn, kan toeval zijn..."

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

De hele wereld zit, 24 uur per dag, vol met elektromagnetische straling.
Om van de kosmische straling maar te zwijgen..
En niemand zou het in zn hoofd halen om de (auto)radio weg te doen, omdat hij misschien schadelijke straling zou ontvangen :P
Iedereen heeft wifi, bluetooth of hoe dat verder ook mag heten, en daar hoor je niemand over klagen.Alleen als het verboden zou worden misschien :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 15 januari 2019 16:52:03 schreef D Tech:
Ik kan me voorstellen als het je hobby is dat alles bij voorkeur rozegeur en maneschijn zou moeten zijn. Maar een keer bij medische en mentale gevolgen stilstaan kan geen kwaad. Er is een stijgende lijn met patienten met zwellingen achter het oor. Al jaren. Dan een grote groep met geestelijke irritatie in de nabijheid van GHz signalen. Een kaar was ik in een flat op de bovenste verdieping die keek op een andere flat met een woud van gsm antennes. Die etage verging van de storingen aan zowat alle electronische spullen. Je kan de straling met je gezicht voelen en ik wist niet hoe snel ik daar weg wilde komen.
Dan is er het geval van de technicus in een werkplaats met overlappende stralingsvelden. Die dertiger kreeg een fatale ziekte. Dat kan toeval zijn. Echter binnen een kort tijdsbestek kreeg zijn collega hetzelfde ! Dan is het geen toeval meer en alle alarmbellen gingen toen af. Dat 5G komt uit dat failliette Amerika waar een stel a-sociale geldzieke managers deze vuiligheid op de markt willen zetten via lobbyïsme bij de politiek. Met ook als toekomstig doel interne huiscommunicatie voor degenen die geen slimme meter willen. Er zijn nu al -tig medici die aktie voeren tegen dit 5G. Het systeem is moedwillig niet getest op interferentie velden. Net als met Eternit asbest vroeger. "Joh, waar maak je je druk over? " Flink a-sociaal tegenover je familie en medemens.

Eerst leren spellen, dan leren praten en vervolgens leren schrijven. Volg dan een beginners cursus elektronica en kom weer terug. Dan discussiëren we verder.
Overlappende velden ? a-sociale? interferentie velden of stralingsvelden ? Bij claims graag een onderbouwing om het iets minder ongeloofwaardig te maken. Amerika failliet ?
Of gewoon een trol ?

Op 15 januari 2019 17:06:27 schreef Arco:
Er gaat veel te veel geld in om; beetje gezondheidsschade malen de providers daarom niet erg om.
(zelfs de overheid kan dan weer miljarden aan vergunningen opstrijken...)

Er is in het verleden in een onderzoekslaboratorium (dacht Nokia) bij 7 gsm testers een tumor achter het oor vastgesteld.
Is verder nooit onderzocht. Men zei: "het is niet vast te stellen of dit zonder GSM's ook niet gebeurd zou zijn, kan toeval zijn..."

GSM-testers ? Bestaan die ? 7 employees die 40 uur per week bellen met hun Finse schoonmoeder om te kijken of ze het allemaal doen ? Ga eens een keer kijken in een GSM fabriek, daar komt geen menselijk oor aan te pas; sterker nog bij het testen komt er geen mens aan te pas.

Frederick E. Terman

Golden Member

Ach, wie het morele gelijk aan zijn zijde heeft mag best liegen, toch?

'Nee inderdaad, het was niet waar; maar stél dat het zo was, dat zou toch heel erg zijn? Nou dan!' :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Het ging in die werkplaats om relatief kleine signalen. Nou begrijp je misschien waarom in sommige landen max. 1 mW is toegestaan in scholen. Wat een overheid blijkbaar weet en de bevolking (nog) niet. Daar komt nog bij 5G uit China komt die deze techniek amper aan kan zodat om de zoveel 100 meter een repeater dient te komen. In lantarenpalen en reclameborden, noem maar op. En dat iemand niet weet dat Amerika failliet is (20 biljoen schuld zelfs de rente kunnen ze niet meer betalen) die leeft echt met zijn kop in het zand !

Jinny

Golden Member

Sorry hoor, maar hier zeg je iets anders

Dat 5G komt uit dat failliette Amerika

Dan hier

Daar komt nog bij 5G uit China komt

Wat bedoel je nu?

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Amerika, China
volgende post zal het zuid Korea wel zijn?

In Amerika staat een beruchte toren vol met UHF en SHF digitale rommel.En rondom die toren wordt een schrikbarend hoog aantal leukemie gevallen geconstateerd. Vooral bij kinderen. Een pulserend GHz signaal kan vanaf 20 mW de eiwitten en het DNA stuk maken. En vooral overlappende straling geeft kwalijk effecten op de woonbiologie. Er is geen vraag naar dat 5G gedoe of om de woonomgeving in een elektrosmog te zetten. Dit zijn ongevraagde excessen van zakkenvullende managers. Een overheid die hier aan meewerkt is een grotere crimineel.

maartenbakker

Golden Member

Maar wat belangrijker is, heb je daar bronnen van? Het probleem met verhalen 'ergens in Amerika staat' en 'overlappende straling heeft' is dat het in tegenstelling tot de gemiddelde politieke rant, keiharde verifieerbare uitspraken zijn, waar meestal geen duidelijk bronnen bij te vinden zijn. Met duidelijke bron heeft zoiets veel meer kracht.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ledlover

Golden Member

D Tech, er waren ook sterke verbanden gevonden tussen leukemie en wonen onder hoogspanningsleidingen!

Wat bleek, doordat er een hoogspanningslijn boven het huis hing, werden de woningen en grondprijzen goedkoper, waardoor arme mensen zich concentreerden in de woningen onder en rond de hoogspanningslijn.
Gelukkig zijn wetenschappers niet achterlijk (edit: de meeste dan ;)), en gingen ze kijken of het nu een fysisch of een sociaal effect is. Het bleek een socio-economisch effect te zijn.

De relatief arme bewoners hadden gemiddeld genomen een minder gezond leven (langere dagen, zwaar werk, minder gezond eetpatroon) waardoor ze een grotere kans liepen op leukemie en andere ziektes... De hoogspanningsmast had zelf geen biologisch effect!

Kortom: CORRELATIE IS GEEN CAUSATIE.

En [citation needed]
Geldt ook voor mij natuurlijk, maar ik heb nu geen zin om 't op te zoeken :)

Tidak Ada

Golden Member

D Tech lurkt veel op facebook:.:.:

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com
maartenbakker

Golden Member

Dat zie je vaak met een overlap van politieke rants en technische informatie (minstens zo schadelijk als een overlap van velden?). Het zou echter jammer zijn als er iets tussenzit dat klopt of nader onderzocht moet worden dat verloren gaat tussen de rants.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 24 januari 2019 23:51:41 (12%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Ik denk dat 5G niet direct schadelijk is maar de pest is dat de combinatie tussen politiek en geld verdienen soms twijfelachtige vreemde rapporten veroorzaakt.
Recent voorbeeld Tata steel (hoogovens)
Beetje grafietregen? Niets aan de hand.

maartenbakker

Golden Member

Nouja, niets, ze zitten aan hun max. dwangsom en er komt een hogere dwangsom. Wel na lang en veel klagen...

Op 24 januari 2019 13:13:12 schreef D Tech:
En rondom die toren wordt een schrikbarend hoog aantal leukemie gevallen geconstateerd.

In nader onderzoek is gebleken dat "rijke" wijken beter in staat zijn om "zo'n lelijke mast wil ik niet in mijn buurt" de torens bij hun uit de buurt te houden. De arme wijken kunnen de advocaten niet betalen om dat voor mekaar te krijgen. Dus staan de masten in de arme wijken. En daar blijkt schrikbarend vaker leukemie voor te komen.

Statistiek is soms tricky.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ledlover

Golden Member

Statistiek is absoluut lastig. Je moet niet alleen de juiste mogelijke invloedshebbers zien te achterhalen, maar dan ook nog welke test je moet gebruiken.
In de Sociale Wetenschappen wordt daar heel erg veel tijd in gestoken, omdat mensen zo gevoelig zijn voor de meest bizarre dingen... Een lijst van 15 covariaten in je analyse is niet ongebruikelijk.
En dan nog oppassen dat je niet per ongeluk (of per ongeluk expres ;)) een test gebruikt die de analyse overgevoelig maakt voor de omgevingsfactoren...

Brr. Ik krijg er flashbacks van, maar ook zin om weer eens mijn statistiekboek door te bladeren.

HF is nuttig maar er zijn wel degelijk gevaarlijke combinaties mogelijk. Vroeger speelden de mensen met röntgenbuizen. Ze stonden ook in schoenenzaken zodat je door de schoenen kon kijken. Tot dat er medisch onderzoek was gedaan. Vroeger dachtten ze dat DDT goed was. Totdat veel later een professor zei dat het om dioxine ging. Hij noemde dit 'het grootste vergif ooit in mensenhanden terecht gekomen'. Maar te laat. Wij laten niet met 5G op ons experimenteren want dat is tegen de rechten van de mens. 'We wisten het niet' gaat hier niet op.

Citaat van E.U.:
"Een groep van 180 wetenschappers uit 36 landen waarschuwt met kracht voor de schadelijke gezondheidseffecten van 5G-netwerken en dringt er bij de EU op aan een 5G stop in te stellen. De ondertekenaars maken zich ernstig zorgen over de steeds verder toenemende blootselling van mens, dier en milieu aan hoogfrequente elektromagnetische straling (EMF). Met name door de introductie van 5G zal deze blootstelling exponentieel toenemen omdat zowel de frequentie als de zenderdichtheid bij deze toepassing meer dan honderdvoudig toenemen (van MHz naar GHz en van 1 mast per ca. 4 km2 naar 1 zender per 10 woningen).Veel onderzoek naar effecten van de bestaande stralingsbronnen (GSM/GPRS; 3G, 4G, Wifi, DECT, UMTS enz.) toont reeds aan dat er al bij stralingsniveaus onder de wettelijk toegestane (en veilig veronderstelde) norm ingrijpende invloed op levende organismen wordt veroorzaakt.
De effecten omvatten onder andere een toegenomen risico op kanker, cellulaire stress, meer schadelijke vrije radicalen in levend weefsel, genetische schade,vermindering van vruchtbaarheid, neurologische aandoeningen en een negatieve impact op leerprocessen, de geheugenfunctie, en het algemene welbevinden van de mens.Daar komt bij dat gezondheidsschade voor kinderen veel groter is omdat jong weefsel gevoeliger is voor EMF. De gevolgen van 5G reiken uiteraard verder dan de mens, want er is ook schade bij andere levensvormen zoals planten en dieren."

Er moet eerst grondig onderzoek door onafhankelijke deskundigen naar mogelijke gezondheidsrisico’s plaatsvinden, voordat met de grootschalige uitrol van 5G-netwerken mag worden begonnen, zo stellen ze in een brief aan de Europese Commissie.

maartenbakker

Golden Member

Alleen al vanwege het voorzorgsbeginsel ben ik het er opzich helemaal mee eens dat je uit moet kijken met nieuwe of omstreden fenomenen (doe ik zelf ook, bijvoorbeeld door geen glaswol en bijna geen flyfosaat te gebruiken - van glyfosaat is langzamerhand wel overtuigend aangetoond dat het schadelijk is, al wil de fabrikant er nog niet helemaal aan), maar je zit met de motivatie erachter wel dik op het terrein van noodzakelijke bronvermeldingen, en "E.U." is helaas geen bron. Vergelijk de situaties rond roken en asbest, daarvan waren ook in de tijd dat de schadelijkheid nog tot de goegemeente moest doordringen, wel overtuigende bronnen te vinden. Ook van klimaatverandering zijn bijvoorbeeld genoeg bronnen om op zijn minst het voorzorgbeginsel toe te passen, en wijzen de meeste bronnen op een noodzaak voor meer dan alleen voorzorg.

On topic is een vraag die aan de hand van dat citaat zou opkomen, of het voor de veldsterkte verschil maakt dat er meer zenders (op een hogere frequentie - waarschijnlijk is dat minder relevant dan lager vermogen) staan. Zonder te weten of daar wat over gezegd wordt, is zo'n citaat niet echt nuttig. Althans, ik zie niet direct in of en waarom het schadelijker is dan bijvoorbeeld 3G, of een telefoon in je zak of binnen een meter afstand, als ik voor het gemak aanneem dat het inderdaad schadelijk zou zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 29 januari 2019 18:01:58 (13%)]

GJ_

Moderator

Op 29 januari 2019 16:08:16 schreef D Tech:
Citaat van E.U.:
"Een groep van 180 wetenschappers

Wie is E.U.?

Dit is een vertaling van de 5G Appeal, Scientist Appeal for 5G Moratorium, ondertekend door voornamelijk pseudo-wetenschappers waaronder Hugo Schooneveld

maartenbakker

Golden Member

Okay, vermoedelijk zelfde kaliber dus als "er is een huis in new orleans", of "overlappende straling is". Daarom ook dat ik altijd op bronverwijzingen hamer. Je zal tussen de complottheoriën maar een degelijk onderbouwde bron missen omdat er maar raak gesmeten wordt met allerhande uitspraken die op het eerste gezicht (en in dit geval waarschijnlijk ook op het tweede gezicht, maar ik zal de bron eens bekijken, dankzij GJ_'s opzoekwerk) door leken gedaan leken.

En over overlappende straling gesproken: als 5G ingevoerd wordt zal 3G langzamerhand wel grotendeels weg zijn.

Bij een 5G test in Den Haag vielen grote aantallen vogels dood neer. En bij een 5G test in Groningen braken er paniekaanvallen uit bij 4 veeteelt bedrijven in de buurt ! Dit is bericht door de regionale televisie omroepen.Na deze kwalijke berichten dient een medisch onderzoek gedaan te worden.En natuurlijk niet door corrupte rücksichtloze managers maar door een onafhankelijk bedrijf gedurende meerjaren. En daar komt nog bij dat in diverse grote landen dit chinese bedrijf geen toegang meer heeft wegens het aanleggen van een spionage netwerk via 5G voor de chinese overheid."

Het zijn ongevraagde excessen van zakkenvullende managers.

Dit topic is gesloten