Atag KA220LUU/A01 Amerikaanse koelkast doet niets meer. Mogelijk een LG GR-P207ER

Geachte Heer Tesla,

Ik woon in Bussum, en zal morgenavond de ombouw verwijderen, zodat ik de printplaat kan fotograferen. Ik heb gezocht en denk dat die printplaat boven op zit.

Is er nog een slimme manier om bij de print plaat te komen?
Ik ben bereikbaar op mailadres: circuitsonline@weissweb.nl

Alvast dank voor alle hulp.

GJ_

Moderator

OT: na alles wat ie je heeft aangedaan nog zo behulpzaam. Petje af....
;-)

Betreft: kapotte Atag KA 220LUU/A01

Aan 'Tesla' en 'Edison', en andere geïnteresseerden,

Sinds gisteren werkt de ATAG-koelkast type ka220luu/A01 sinds gisteren niet meer. (Alleen het lampje om je glas met water te vullen doet het nog).

Ik zag dat dergelijke problemen hier al vaker zijn besproken (en opgelost!!).

Helaas heb ik geen verstand van printplaten dus: kan iemand mij verder helpen om deze koelkast weer werkend te krijgen.

Dank u vriendelijk.

Groetend, Robert Kijne (info@kijne.nl)

Dit is een oude discussie, maar o zo nuttig. Dankzij de info hier heb ik mijn ATAG van 16 jaar oude weer aan de praat gekregen. Symptomen waren bij mij ook dat alleen het lampje in het vriesvak het nog deed. Vervangen van de strg 6153 (wel lastig te verkrijgen) bleek voldoende. Alle posters aan deze draad bedankt.

Hier zelfde probleem geen licht in koelvak, wel vriesdeel.

Bijna een nieuwe gekocht tot ik dit tegenkwam.

Print zag er verder gewoon goed uit, soldering ook.

De STRG6153 met een fohm verwarmd en de koelkast sprong aan, dus op eBay een nieuwe besteld voor paar euro.

Top topic !
Alle voorgangers bedankt.

Beste leden ,

Bij mij doet zich hetzelfde probleem voor, ATAG koelkast KA220LUU doet het niet alleen het licht van de vriesgedeelte . Dit is gebeurd bij alleen het verschuiven van de koelkast omdat de muur daarachter gestuucd zou worden. Wie kan mij hier svp bij helpen? Alvast bedankt!

Lily

U mag mij een prive bericht sturen.

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op donderdag 10 oktober 2019 14:01:32 (56%)

Op 23 januari 2019 09:12:44 schreef Lily:
Beste leden ,

Bij mij doet zich hetzelfde probleem voor, ATAG koelkast KA220LUU doet het niet alleen het licht van de vriesgedeelte . Dit is gebeurd bij alleen het verschuiven van de koelkast omdat de muur daarachter gestuucd zou worden. Wie kan mij hier svp bij helpen? Alvast bedankt!

Lily

Bovenop het toestel zit een sierplaat, die ervan vijzen, zit dan een plastiekplaat, ook ervan vijzen, zit dan 1 zeer grote printplaat onder,
het voedingsgedeelte is kapot, je met een "12V-1A" voeding uit de electronicawinkel plaatsen in de plaats

Op 23 januari 2019 09:22:05 schreef Nikolai Tesla:
U mag mij mailen [verwijderd]

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op donderdag 10 oktober 2019 18:09:39 (11%)

Nikolai Tesla en multivibbbrator dank voor jullie reactie.
@ Nicolai Tesla, ik stuur u zo een mail.
@ Multivibrstor: sierpllaat en plasticplaat zijn reeds verwijderd , weet u zeker dat de voedingsgedeelte kapot is? Waar kan ik dit kopen en wie weet hoe je dit moet vervangen?

Op 23 januari 2019 18:12:42 schreef Multivibbbbrator:
[...]

Bovenop het toestel zit een sierplaat, die ervan vijzen, zit dan een plastiekplaat, ook ervan vijzen, zit dan 1 zeer grote printplaat onder,
het voedingsgedeelte is kapot, je met een "12V-1A" voeding uit de electronicawinkel plaatsen in de plaats

De STRG6153 kan 65 watt dissiperen, en jij raadt haar een 12 watt voedingkje aan. Lijkt me niet dat dat hetzelfde is.

maartenbakker

Golden Member

Op 25 januari 2019 08:26:05 schreef Lily:
@ Multivibrstor: sierpllaat en plasticplaat zijn reeds verwijderd , weet u zeker dat de voedingsgedeelte kapot is? Waar kan ik dit kopen en wie weet hoe je dit moet vervangen?

Dat is absoluut niet zeker, dat zal nagemeten moeten worden. Heb je een multimeter en kun je daarmee overweg, of iemand in de buurt die dat kan?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De STRG6153 even doorsolderen dan zal hij wel weer werken.

Op 25 januari 2019 18:22:17 schreef S.Oldeerbout:
De STRG6153 even doorsolderen dan zal hij wel weer werken.

Op 28 november 2017 19:29:36 schreef smd:
Printplaat uitbouwen lukt wel??

Dank voor uw reactie, ik laat het repareren en neem uw advies hierin mee

Op 25 januari 2019 11:31:44 schreef Nikolai Tesla:
[...]

De STRG6153 kan 65 watt dissiperen, en jij raadt haar een 12 watt voedingkje aan. Lijkt me niet dat dat hetzelfde is.

JE hebt min 0,6A nodig voor deze voeding, dus 1A is al (teveel) meer dan genoeg.
Wat die STR kan disiperen maakt niet uit.

Ik weet niet wat je voorschrijft Multivibbbrator, maar een voeding is ontworpen op een max gedissipeerd vermogen, anders had fabrikant wel lichtere componenten gebruikt. STR raakt niet voor niets los in print,staat dus geregeld tegen max vermogen aan te clippen. Niet prutsen met origineel!!! Ik sta achter de andere forum leden qua adviezen...

Op 28 november 2017 19:29:36 schreef smd:
Printplaat uitbouwen lukt wel??

Vandaag is mijn koelkast gemaakt door Nikolai Tesla. :).

Ik kan niet precies uitleggen wat er aan de printplaat kapot was, maar dankzij zijn vriendelijke hulp en advies heeft hij het voor mij gerepareerd. Ik ben hem zeer dankbaar voor alle moeite en tijd wat hij hieraan heeft besteed. Fijn dat er nog zulke hulpvaardige mensen zijn .

Superdank nogmaals!!!

Gelukkig! weer veel koelplezier!

Zoals vermeld de STRG6153 of zo vervangen, en koelkast werkt weer opperbest! Het is nog beperkt te verkrijgen bij BG ekectronics (Duitsland), kost bijna 5 euro + verzending, dus wat losvijzen en wat soldeerwerk en klaar is Kees. Hartelijk dank voor de info!!

Ik zou graag ook in contact willen komen met Nikolai Tesla ik heb namelijk het zelfde probleem. Ik woon in Zuidoost

Op 16 december 2019 09:34:31 schreef Nikolai Tesla:
Inmiddels heb ik contact opgenomen.

Dat is een super snelle respons, hopelijk kunt u mij verder helpen :)

Op 16 december 2019 09:34:31 schreef Nikolai Tesla:
Inmiddels heb ik contact opgenomen.

Zou je ook contact met mij op willen nemen? Ik heb hetzelfde probleem.

Groeten Marcel