geen backlight LG 47ln5758-ze

Ik heb het zelfde probleem dat hier op CO wel vaker gemeld is; als ik de tv aan zet, even het lg logo en dan geen beeld, wel geluid, en als ik met een lamp op het scherm schijn is er wel beeld te zien.

Ik ga er dus vanuit dat de backlight het probleem is, en dat ik die moet vervangen.

In de winter 2017-2018 had de tv het zelfde probleem, maar is het wel weer gewoon uit zichzelf goed gekomen, een tiental keren verspreid over een periode van een maand viel het beeld 's avonds weg maar was het de volgende dag gewoon weer in orde.

En nu is het probleem terug, en is mijn vraag; klopt mijn backlight conclusie, en waar koop ik dan best het vervang setje ledstrips? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

hallo uw conclusie is juist backlight stuk even via google op modelnr tv zoeken met vermelding backligt

heb ik al gegoogled, vroeg me af met welke verkoper mensen hier goede ervaringen hebben, aangezien verschillende mensen hier al backlight ledstrips besteld hebben

Ik heb ze via ebay bestelt.

[Bericht gewijzigd door webhenky op zaterdag 26 januari 2019 14:33:33 (21%)

Sorrie in bedoel eBay zijn naam tvrepairledtester

https://www.ebay.com/itm/10pcs-LED-Strip-6916L-1214A-6916L-1215A-6916L…

Even kijken of jou type erbij staat?

Even goed lezen voor je gaat bestellen, die op Ebay zijn voor een 42 inch. Op de strips staan nummers die je kunt Googlen om zeker te gaan dat je de juiste maat besteld.

@ webhenky: Dank voor de naam van de verkoper, raar dat die verschillende led strip voor mijn toestel heeft, hoogste prijs US $62.45, laagste US $35.84. Hoe zat het bij jou met import kosten?

@william1967: ja, zou niet de eerste keer zijn dat ik iets bestel zonder goed te kijken (na uren wel het juiste bekeken te hebben, en dan moe en onoplettend de knoop door hak)

Hoi ik was in augustus 2018 35.35€ kwijt en hoefte verder geen kosten te betalen.Werd door post.nl geleverd het zat goed verpakt in een pvc buis.

bedankt webhenky, ik heb de bestelling geplaatst

Op 26 januari 2019 13:14:36 schreef Dominique DB:
Ik heb het zelfde probleem dat hier op CO wel vaker gemeld is; als ik de tv aan zet, even het lg logo en dan geen beeld, wel geluid, en als ik met een lamp op het scherm schijn is er wel beeld te zien.

Ik ga er dus vanuit dat de backlight het probleem is, en dat ik die moet vervangen.

In de winter 2017-2018 had de tv het zelfde probleem, maar is het wel weer gewoon uit zichzelf goed gekomen, een tiental keren verspreid over een periode van een maand viel het beeld 's avonds weg maar was het de volgende dag gewoon weer in orde.

En nu is het probleem terug, en is mijn vraag; klopt mijn backlight conclusie, en waar koop ik dan best het vervang setje ledstrips? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Ik heb toevallig exact het zelfde probleem. Maar vandaag na het uit elkaar halen en power supply meten deed die het weer voor 5 minuten. Totdat ik de chromecast aansloot. Bij de power supply meette ik 82V. Klopt dit? Of ligt bij mij het probleem bij de power supply?

Op 28 januari 2019 01:30:59 schreef Electrotjee:
Ik heb toevallig exact het zelfde probleem. Maar vandaag na het uit elkaar halen en power supply meten deed die het weer voor 5 minuten. Totdat ik de chromecast aansloot. Bij de power supply meette ik 82V. Klopt dit? Of ligt bij mij het probleem bij de power supply?

Of is de backlight het probleem...
Ik zou beginnen met de led strips te controleren bij een LG waarvan de backlight niet werkt.

Op 28 januari 2019 14:05:36 schreef william1967:
[...]

Of is de backlight het probleem...
Ik zou beginnen met de led strips te controleren bij een LG waarvan de backlight niet werkt.

Je hebt gelijk, het ligt hoogstwaarschijnlijk aan de led strips. Ik had gehoopt dat het aan de power supply lag. Die is makkelijk te vervangen.
Dan maar even de LEDs testen.

@dominique Welke strips heb jij besteld? Ik heb namelijk precies dezelfde televisie.

Ik heb deze morgen de ledstrips ontvangen, en geïnstalleerd. De tv doet het terug. Dank aan webhenky voor de link naar de verkoper,

@Electrotjee Ik heb deze ; https://www.ebay.com/itm/12pcs-LED-Strip-for-LG-47LN570S-6916L-1174A-6…