Eerder getypt later verzonden:
3kW 10 minuten per uur is 500W. Erg veel als verlichting, airco en radio ook nog aan staat.
Je spuit zal 'thuis' gewoon op een 16A groep draaien dus die startstroom zal wel meevallen.
Aggregaat in de bus (uitlaat naar buiten) zal het makkelijkst zijn. Kopen, starten, draaien, reserve is makkelijk. Je kan voor nood iets huren, nooit problemen met accuslijtage of laadstoring. Het is lichter.
Voor accu's:
Ik zou aparte deepcycle-/tractie-accu's nemen, dan kan je naar 24 of 48V, met een solar/wind-inverter/laadregelaar naar 3kW/230V.
Bijladen doe je door met de bus een 12V windmolen te simuleren. Met wat elektronica afregelen op 20A en dan 'thuis ' een paar kWh nachts opladen, want je komt 8 uur keer 260W tekort, 2kWh.
Werk je 10 uur zonder de bus dynamo te belasten: 5kWh nodig. Dat is ongeveer 1/16 Tesla
Je zou ook nog aan iets kunnen denken op een luchtcompressor. Geen idee hoe efficiënt dat kan, misschien beter als een 3kW 230V pomp.