55PFK5500 Philips valt random uit en herstart.

Hier weer een knap staaltje Philips ( Nou ja?) op de bank staan. Eigenaar vertelde dat TV geregeld tot wel 5x per avond opnieuw opstart zonder enige rede. Software versie was enorm oud, dit getracht via WIFI te updaten, maar was in zijn geheel niet mogelijk daar de TV continu connectie problemen had of niet wou verbinden. Via USB gelukt, WIFI werkt beter, maar nog niet zalig makend en valt nog soms uit.
Uit standby komen is ook niet altijd goed werkend,dus met stekker er uit/ er weer in start TV. Om in Android te komen kon je met volume down en stekker er weer in er bij komen, maar sinds laatste update gaat dat niet meer ( Bekend verschijnel)

Wat is nog de redding voor deze TV?? Nieuw mainboard??

maartenbakker

Golden Member

Klinkt alsof het ook de voeding kan zijn, of misschien een DC-DC converter op het mainboard? Ik ken dit toestel helaas totaal niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo deze tv is gekend met dit probleem al van in het begin dat deze uit kwam waren er al problemen met het mainboard,heb er zelf al enkele hier gehad allemaal afgebroken en schermen opgeslagen voeding en t,con,s door verkocht

Daar was ik al bang voor. Jammer dat er niets mee kan?? Philips Brr!

maartenbakker

Golden Member

Maar wat zou het zijn? Kunnen ze bij TPV in Gorzow net zo slecht BGA's solderen als bij Philips in het QFU-tijdperk?

Of zou er gezien de merkwaardige combinatie van storingen toch een DC-DC converter uitliggen? Of is het de wifi-chip die rommel op de bus zet en zo het mainboard platlegt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als ik me goed herinner heeft dit te maken met een corrupte data partitie in de flash. Die kun je wissen met een software tool maar daar moet je voor in de Android recovery mode. Ook dat is te doen bij de laatste SW versie in de set maar ik weet niet meer hoe dat moet. Ik zal kijken of ik nog iets terug kan vinden hierover.
Als dat allemaal niet helpt dient het processorbord vervangen te worden.

Groeten, Ron.

apkay

Golden Member

smd heb jou een mail gestuurd.

groeten van apkay.

Apkay, Thanks! tegenbericht als goed is ontvangen.

@ Rontronix: Heb je misschien die mogelijkheid nog als laatste redmiddel??

maartenbakker

Golden Member

Corrupte flash komt toch wel erg veel voor bij diverse merken. Zouden ze nou zulke slechte chips gebruiken?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Niet slechte chips, maar eerder door externe omstandigheden??

Na een update wil het wel eens mis gaan, het komt zelfs vaak voor dat de klant denkt dat ie tijdens een update de stekker eruit mag trekken omdat het updaten te lang duurt. Ik weet uit mijn hoofd niet of er recovery software beschikbaar is voor dit type.

Kan je de tv nog laten opstarten, of ligt ie in een "bootloop"?

Ik heb het ooit met een 49PUS6551 gedaan. Moet via een netwerkverbinding en een windows pc. Zo in de recovery geraakt en de optie "wipe flash" kunnen aanvinken. Probleem was toen opgelost.

Ik kan het terug gaan opzoeken hoe ik dat weer deed, maar ik dacht wel dat je een momentje moet hebben dat hij daadwerkelijk doorstart. Drivers van LAN moeten geladen geraken.

Of het volgende tooltje erop los laten. Weet niet of het met de nieuwere software nog gaat werken...
Dit diende om een PUS7100 los te krijgen uit bootloop.

Wiping data.rar

Gert

Nope, bootloopt heeft TV (nog) niet. Maar wat was de exacte procedure?? Kan er weinig over vinden verder Beeldbuisje.

De procedure is dat je het wipe data tool moet laden in de Android recovery mode. Daar moet je dus eerst in zien te komen. In de laatste SW versie is de procedure (joystick aan de achterkant van de TV naar beneden duwen en dan de stekker er in) uitgeschakeld. Die procedure kun je wel weer ingeschakeld krijgen maar dan moet je in de NVM een bitje omzetten en dat lukt natuurlijk niet als de TV niet start en je de NVM editor in het service menu dus niet kunt gebruiken. Maar gelukkig is daar een tooltje voor.
Als je eenmaal in Android recovery zit, moet je zoals gezegd het wipe data tool laden. Dat ruimt de flash op. Daarna zou het toestel weer gewoon moeten starten. Voor de volledigheid zou je dan ook de Android-recovery-via-joystick feature weer uit moeten zetten.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Maar waarom is die uitgezet? Lijkt me dat dat juist iets belangrijks is om aan te hebben staan om dit soort glitches niet tot 'total loss mankement' te maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Blijkbaar zijn er klachten geweest dat de TV in recovery mode opkwam als de netstekker ingestoken werd en (toevallig) de joystick in de 'down' positie bleef hangen.

Groeten, Ron.

Hopelijk mag ik citeren uit iemand anders zijn site...

https://toengel.net/philipsblog/2011/02/03/philips-firmware-downgrade-…

Van hier heb ik al mijn mosterd destijds gehaald :)

Rontronix, Beeldbuisje, ik ga er mee aan de stoei!! Ik laat het weten...Maar waarom gaan ze het zo moeilijk maken?? Heeft TPV eigenlijk nog wel een service menu??

Op 6 februari 2019 18:53:37 schreef smd:
Maar waarom gaan ze het zo moeilijk maken?? Heeft TPV eigenlijk nog wel een service menu??

De een vindt het "moeilijk maken", de ander vindt het beveiligen. Ja er is een service menu.

maartenbakker

Golden Member

Onder de streep is zo'n recovery mode ontoegankelijk maken gewoon moeilijk maken (voor de reparateur). Beveiligen (tegen de leek) zou zijn als je twee buttons tegelijk in moet drukken ofzo.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Ron/ BBuisje: Inmiddels gelukt! Beetje van jullie beide en TV werkt weer als nieuw lijkt wel.In ieder geval komt TV weer uit standby via afstandsbediening en reageert ook weer sneller. Bedankt Toppers!

@ William: Hoe is service menu bereikbaar??

Toppie!
Via dat recovery menu destijds wel meer geintjes gedaan. Bij de eerste Androids (maar een jaar nieuwer als de jouwe daar) lukte die recovery mode ook enkel via de beschreven werkwijze. Je kon ook geen "vreemde" software installeren. Via dat gedoe via thuisnetwerk kon je ook vreemde software installeren.

Heb uit de tijd van de Android 5.1 nog een 55PUS8601 gehad. Deed het prima tot een update alles om zeep sloeg. Kon hem toen verkopen en dat ook gedaan.
Nu draait dat type ook op Android 8 en ergens wel spijt dat hij weg is.

Maar goed, we hebben op de zaak effectief wel enkelen gehad waar die knop vastzat. Nieuw uit de doos en in recovery starten. Wilden ze bij TPV natuurlijk niet en kort later hebben ze dat recovery menu geblocked. Aldus een service mededeling van hen.

062596 en direct daarna op de i+ knop (of het huisje) geeft een service menu.
Bij de QFU bestaat er ook nog een 062593 en i+, of het huisje. Daar valt ook nog wat in te morrelen, maar weet niet wat dit bij een Android geeft.

Amusement :)

Verrek! TPV nog steeds met het Philips service menu??? Ik dacht dat zal wel niet zo zijn. Ga het proberen...

maartenbakker

Golden Member

Op 7 februari 2019 19:15:43 schreef Beeldbuisje:

Ik heb je vorige week een mailtje gestuurd, als je dat nog niet gezien hebt, zou je eens in je spambox kunnen kijken?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nu hetzelfde hier...

Ik heb je zaterdagochtend een mail gestuurd, maar ook nog geen reactie gekregen. Heb je hem gehad?

Off-topic in deze titel, maar op vlak van mails op dit forum toch al gekke dingen beleefd. Ik krijg mails van het forum zelf, maar als een gebruiker mijn zichtbaar mailadres invoert komen ze niet aan. Op een maand tijd al twee keer mogen vernemen. Strange...