Jbl gto 2000 probleem

En hoeveel ohm is R8? Want daar heb ik nog geen juiste waarde van gezien ;-)
Volgens de kleurcode én schema moet ie 430kOhm zijn.

[Bericht gewijzigd door 12V HiFi op dinsdag 8 januari 2019 23:06:39 (26%)

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Morgen meten met echte multimeter r8 nameten en r2 r5 en r9 dan??

vergeten

Golden Member

R2, R5, R9 zijn binnen hun tolerantie dus goed.
Je mag ze wel nameten met een andere (echt goede betrouwbare meter)maar dat is niet noodzakelijk.

Heb je nog metingen gedaan van mijn lijstje met je (eenvoudige)meter en wat is daar uitgekomen, ernstige afwijkingen?

Het wachten is, zoals eerder gevraagd, op de meetwaarde van R8.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
vergeten

Golden Member

Op 11 januari 2019 05:57:53 schreef Jan Jbl:
Nee ik denk r8 vervangen

Maar dan ben je wel op "goed geluk" bezig!

Anders kan je ook de twee condensatoren (C6 en C27) wel meteen vervangen.

NIET denken METEN (en vast stellen) is het devies!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ja en r8 dan erbij wat kan ik bestellen op conrad als vervanging

Dan kan je beter het hele remote circuit vervangen, onderdelen kosten toch paar euro...dat had je ook al paar weken geleden kunnen doen.
Maar ik denk dat je graag de oorzaak achterhaald en dan zal je toch gericht moeten meten. Er zijn meerdere wegen naar Rome.
Vertrouw je je meting niet, dan doe het het opnieuw met wél een betrouwbaar en reproduceerbaar resultaat.
Uitsluiten van de mogelijkheden, dan hou je dan vanzelf de oorzaak over...

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Klopt als het maar een paar euro is maar ik weer niet wat ik moet bestellen als vervanging als ik dat weet bestel ik alles en vervang ik telkens 1 ding en dan kijken bij welke hij het gaat doen

Wie kan mij verder helpen
Wil het circuit vervangen want kan r 8 nog wel eens meten en dan bestel ik hem weer 5 euro kwijt aan versending en is het weer wat anders ga het hele curcuit vervangen maar weet niet wat er in de plek moet komen en wat ik moet bestellen als jullie me daarbij kunnen helpen graag!

Ik kan je alleen helpen als je antwoord op m'n vraag geeft...

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Nogmaals, alleen wil ik graag de waarde van R8 weten.

meer over car audio: www.12vhifi.nl
vergeten

Golden Member

Het is (te)stil hier!

@JanJbl
Ben je op wintersport of heb je het maar opgegeven?
(indien opgegeven, wel jammer van alle moeite & hulp die is geboden)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Nee dat niet ben weer aan het werk gruwelijk druk op moment ben ook al tijd niet meer in schuur geweest waar jbl licht de waarde van r8 klopt zoals ik hem doorgegeven heb de mulitimeter komt overeen met een geijkte

Boys heb gemeten voor jullie r8
R8 is 431 ohm gemeten met 3 verschillende mulitmeters komt allemaal rond 431 429 434 uit

Op 24 januari 2019 17:29:53 schreef Jan Jbl:
Boys heb gemeten voor jullie r8
R8 is 431 ohm gemeten met 3 verschillende mulitmeters komt allemaal rond 431 429 434 uit

Edit hoe meet ik transistor q1 en q2 nu moet ik met mijn mulimeter dan de rode meetpen ook nog een gat erboven plaatsen? En dan diode teken ?

vergeten

Golden Member

Op 24 januari 2019 17:29:53 schreef Jan Jbl:
Boys heb gemeten voor jullie r8
R8 is 431 ohm gemeten met 3 verschillende mulitmeters komt allemaal rond 431 429 434 uit

Ik hoop toch echt dat het kilo ohm is.

Waarom gaat deze simpele meting nu ook weer mis :(
Het MOET 430.000Ω zijn ofwel 430KΩ
Let eens goed op details (meterstand) en doe wat er wordt gevraagd echt precies zo en nauwkeurig.

Het is steeds zwemmen tegen de stroom in met de hulp die jou geboden wordt. Elk antwoord roept zo weer twijfels op die moeten worden uitgesloten voordat er weer verder kan worden gegaan.

PS Gebruik ook eens de editknop (als er nog niet op je laatste bericht is gereageerd), meerdere berichten kort achter elkaar hoort hier niet (zie FAQ) en maakt de boel onoverzichtelijk.
Je eigen berichten quoten(=reageren) is ook niet zo zinvol.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
vergeten

Golden Member

Op 24 januari 2019 17:43:33 schreef Jan Jbl:
[...]
Edit hoe meet ik transistor q1 en q2 nu moet ik met mijn mulimeter dan de rode meetpen ook nog een gat erboven plaatsen? En dan diode teken ?

Wat bedoel je in vredesnaam met een "gat erboven plaatsen"?
EDIT: Ik denk dat je de het bovense gat op je meter bedoeld met de rode rand eromheen.

Je meter moet op de meetstand DC "spanning" 20v of zo, als de spanning erg klein is kan je een kleiner bereik 2000mV (=2 volt) of 200mV (=0,2 volt) gebruiken maar let daar wel op met het aangeven van de gemeten waarden.

Je meter geeft op alle standen een "1" op de display als de gemeten waarde boven/buiten het bereik valt.
(dus te hoog voor dat bereik is)

Een transistor heeft 3 aansluitingen Basis Collector en Emitter.
Bij het meten moet de zwarte meetpen (-) aan de Ground, massa of min (-).
Met de rode meetpen (+) meet je de spanningen op alle drie de transistor pinnen.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Juist dan meet ik dat vanmiddag
Ook zal ik de r8 meten op 2000 k stand

[Bericht gewijzigd door Jan Jbl op vrijdag 25 januari 2019 09:19:12 (57%)

High met Henk

Special Member

Nu een week verder: dit topic met veel interesse gevolgd: Doet hij het nu alweer?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

R8 = 433 ohm gemeten op 2000k met 1 pootje los

Aan henk , nee hij doet nog niet veel

vergeten

Golden Member

Dan is hij geen 433 ohm maar 433 Kohm, en dan is R8 goed.
Het is nodig dat je erg precies bent en eenheden goed moet aangeven. De K is hier erg belangrijk.

Eerder schreef ik dit:

Op 5 januari 2019 13:19:20 schreef vergeten:
:) :) Waar zit bij jou de resetknop, ik zou jou willen resetten! :) :)

Doe het volgende:

Sluit dan je 14 volt voeding aan op je versterker en verbindt REMOTE met de plus (+) en meet op de aangegeven meetpunten in bijgevoegd schema. (print het "landscape" (horizontaal) en schrijf het erbij!)

VOORAL NIKS AANTIKKEN! wat @12V HiFi ook al schreef.

Geef per letter aan welke spanning je meet!

Doe dus weer precies hetzelfde maar nu ZONDER remote met de plus te verbinden, en geef de spanningen op de verschillende letters hier door.

Dus samengevat willen we weten:
De spanningen op de punten van elke letter, met spanning op REMOTE en ZONDER spanning op REMOTE. zie bijgevoegd plaatje.

Aan de verschillen kunnen we een conclusie verbinden wat er aan de hand is.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Haha en dan nu zijn we net zover als eerst ?

High met Henk

Special Member

Tip die hier al eerder gegeven is. Zoek iemand in de buurt om je te helpen.

Dit circuit is geen rocket science. Ik acht de kans dat je het zelf fikst 5% en de kans dat je de print kapot maakt 95%.

En die getallen zijn optimistisch.. Iemand met affiniteit van elektronica analyseert het standby systeem in hooguit 2 uurtjes zonder schade.

Als ik jou was zou ik het wel weten. Ik werk zelf vaak voor zoiets FOC....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ja maar hoe vinde zo iemand die staan niet vaak op marktplaats... ik woon in de buurt van tiel