video met harde schijf blijft hangen in zelf check

maartenbakker

Golden Member

Op 1 februari 2019 20:50:19 schreef Boudie:
[...]En dat was precies mijn bedoeling.

[...]
En dat is niet waar.

Excuses dat ik nog heel even off-topic doorga... Als ik iets als onjuist benoem probeer ik dat altijd zo goed mogelijk te onderbouwen. Ik doelde specifiek op jouw uitspraak dat Mac OSX gebaseerd op - of een afgeleide van Linux zou zijn. Dat is gewoon niet zo. Zie de derde kolom van links in het plaatje op https://nl.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Software_Distribution In datzelfde plaatje zie je ook heel goed dat Linux (en Minix) volledig parallele ontwikkelingen zijn. Net als in Windows NT hebben er op bepaalde momenten wel stukjes van een Unix codebase in Linux gezeten, maar dat maakt het geen directe afstammelingen.

Wat trouwens niet betekent dat ik jouw verhaal in het algemeen slecht vond: Kort door de bocht is in mijn ogen prima, want zo krijgt een leek een redelijke indruk van wat Linux is.

Als je had geschreven "Android is gebaseerd op Linux en Mac OSX lijkt op Linux" dan had je mij er waarschijnlijk niet over gehoord.

Ik zeg liever dat het om allemaal Unixachtige OS'sen gaat (alleen Android is dan weer geen unixachtig OS, zelfs al draait het op Linux - vandaar dat ik Android in mijn vorige berichten ook helemaal negeerde).

Edit @Sine: scheelde weinig ;) GNU/Linux versus Linux kun je heel simpel kort door de bocht samenvatten: GNU/Linux is eigenlijk een tussenoplossing met als belangrijkste verschil de striktere omgang met licenties. The Free Software Foundation werkt al héél lang aan een volledig eigen Unixachtig OS dat bekend staat onder de naam GNU/Hurd. Dat is dan ook weer een volledig parallele ontwikkeling die niet van een andere Unixachtige afstamt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

@Boudie
Nouja, een beetje wel
- Linux is niet gebaseerd op unix dat zijn heel verschillende beesten.
- MACos komt dan weer via via van freebsd, wat weer een Unix achtige is.

En dan blijf ik nog weg uit de GNU/Linux vs Linux ellende

-edit-

Maarten was sneller ...

Op 1 februari 2019 21:10:27 schreef Sine:
@Boudie
Nouja, een beetje wel
- Linux is niet gebaseerd op unix dat zijn heel verschillende beesten.
- MACos komt dan weer via via van freebsd, wat weer een Unix achtige is.

Vroeger was er iets met de NAAM unix. Als in issues. Je mocht iets alleen Unix noemen als het een afstammeling was van System V. BSD is een parallelle ontwikkeling, is bijna even oud. Op een gegeven moment ging dat over toen via ingewikkelde rechtzaken de eigenaar eea heeft verloren.

Dus... Afstammelingen van System V? Hmm. Misschien op grote IBM machines of zo dat je het nog ziet. Afstammelingen van de BSD familie zie je nog in macos. En sommigen draaien het direct als FreeBSD en zo. En dan de nieuwkomer: Linux. Er is ruzie geweest (rechtszaken) over code die gecopieerd zou zijn, maar volgens mij is dat afgelopen met een sisser, en is niet komen vast te staan dat het gecopieerd was. Volgens mij ging het om een stukkie code wat je maar op 1 manier kon coderen en dat was op de logische manier gedaan en leed daarom p een ander stuk code.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Hmja, SCO tegen ... zo ongeveer *iedereen*

Een aardige poging tot patent trolling, er is nooit een halve byte 'geleende' code van SCO gevonden.
Claims van sponsoring door microsoft maakte het geheel aleen maar meer van een soap serie weg hebben.

-edit-

Interessant verder ... maar we gaan waaaaay offtopic.

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 2 februari 2019 12:25:44 (12%)

ik heb wel wat losgemaakt geloof ik.
ik heb panasinic gebeld en die zeggen dat data versleuteld is.
een harde schijf kost bij hun 250 euro ,maar hij zegt als je er pc schijf
in zet zal video hen wel formateren neem ik aan.
ik ga nog even wat in de voeding proberen en anders heb ik een kennis met
linux

maartenbakker

Golden Member

Naast de SToRinG6353 kunnen ook D007, ZD002, ZD004 en ZD107 stuk zijn, lees ik.
Er schijnt ook een reparatiesetje MODKIT64 te zijn.

Het officiële artikelnummer voor een "hard drive kit" is RFKV0091HDK en die is inderdaad veel te duur. Hoe je een andere schijf plaatst als dat het mankement blijkt te zijn, weet ik helaas niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

In een HD recorder van Philips waar ik ook een tijdje mee zoet ben geweest zat VxWorks als O/S op. En om het nog erger te maken, het stond op de disk zelf. De ROM had alleen een (VxWorks) bootloader.

Dus als de disk stuk is heb je pech of je moet een firmware CD/DVD ergens vandaan halen of kunnen downloaden van de fabrikant zijn site.
Het is me uiteindelijkj wel gelukt om die recorder weer werkend te krijgen.

Geen idee of het ook bij deze recorder zo is.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

In een HD recorder van Philips waar ik ook een tijdje mee zoet ben geweest zat VxWorks als O/S op. En om het nog erger te maken, het stond op de disk zelf.
De ROM had alleen een (VxWorks) bootloader.

Was dat niet dat spul van Pace? (wat als Philips verkocht werd)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nee, echt Philips. VxWorks is vooral gebruikt omdat het een real-time O/S is. Linux is dat niet. Ook is er nog, wat voor die tijd, in de SAT/Cable DVB ontvangers pSOS gebruikt. Ook real-time.

Bij mij was het O/S gedeeltelijk corrupt, maar niet zo corrupt dat de recoveryloader dat herkende, dus probeerde te booten en de boel hing. Het zou ook eens simpel zijn. ;-(

[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 7 februari 2019 11:11:11 (32%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

ik heb D007, ZD002, ZD004 en ZD107 vernieuwd maar geen verschil.
ik ga over sec voedingsspanningen elco,s hangen zodat spanning stabieler
wordt .
de commando,s dvd open end reageert slecht.

ik heb op alle sec spanningen elco van 470uf gezet maakt geen verschil

maartenbakker schrijft Er schijnt ook een reparatiesetje MODKIT64 te zijn.
ik kan hem niet vinden op internet, weet iemand waar?