Jbl gto 2000 probleem

vergeten

Golden Member

Op 1 februari 2019 17:57:39 schreef Jan Jbl:
Haha en dan nu zijn we net zover als eerst ?

Als je het zo ziet ben ik weg, en zoek je het maar uit.
Ik vind dat ik me meer dan genoeg heb ingespannen om je te helpen en jouw reaktie daarop schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Nu zit je daar maar te knoeien met een acculader als voeding varierende spanningen allerlij misverstanden en meer onduidelijkheden. Als je "om de hoek" had gewoond was ik hem al komen halen en was hij zo gerepareerd geweest.
:(

Nogmaals aan de verschillen kunnen we zien wat de toestand is met en zonder spanning op remote, wat ik al schreef.
Dan zien we wat de schakeling (nog)wel of niet (goed)doet.

Ik denk dat je beter de raad van @High met Henk kan opvolgen, haal er iemand bij.

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 1 februari 2019 18:33:29 (17%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
High met Henk

Special Member

Zet je vraag in vraag en aanbod onder personeel..

De vraag zoals je hem nu stelt komt nogal agressief/dwingend over.

Normaliter zou je vragen:

Vergeten, zou je eventueel er eens voor mij naar willen kijken? Indien je dit wil, kun je me dan je adres geven, zodat ik hem op kan sturen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik kan 'm voor je repareren, doe veel car audio spul. Maar niet niet voor niks.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Tja al met al kost het me meer dan een nieuwe jbl wat ik niet snap is alles lijk er nu op dat het goed is
@12 v hifi wat zou dat +- gaan kosten?

Prijzen noem ik niet openbaar op dit forum, stuur maar een pm of mail via m'n site.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Was vroegee goeie versterker wou hem opknappen maar al met al loop dat uit de hand en kan hij mischien weg (niet lullig bedoelt voor de moeite oid) maar wat heb ik aan een versterker die het niet doet??
Opsturen voor reparatie kost teveel ik dacht maak ik zelf wel maar ik ben geen proffessioneel wat wel verwacht wordt nu
Ik heb geen regelbare voeding zo liggen of een geijkte multimeter of goede voedingen oid snap je??

High met Henk

Special Member

Ik snap je heel goed, maar je hebt ook niet de kennis om het circuit te analyseren, sterker nog: je kunt je multimeter niet eens goed gebruiken, omdat je niet weet hoe hij werkt. Ijking is niet aan de orde.

Ik denk dat 90% hier ongeijkte meters gebruikt.

Maar je hebt nu 4 keuzen:
.1: deze weggooien of verkopen als defect
.2: naar 12v hifi mailen met de vraag voor een richtprijs
.3: een oproep hier in personeel doen
.4: zelf doormodderen

Aan jou de keuze..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
mel

Golden Member

Ik vind, als je er geen verstand van hebt, BLIJF ER DAN AF!
Dat meen ik...
Iedereen denkt mijns inziens dat ze overal wel verstand van hebben..
Een timmerman bijvoorbeeld die "even" een elektrische installatie maakt... Of iets in dien aard..
Ik heb zelf weinig verstand van auto,s. Ik ga ze ook niet zelf repareren, dus dat laat ik ana vaklui over..
Ik heb verstand van elektronica , en zoals zovelen hier, ik geef graag advies.Maar doe dan wel wat de heren adviseren.
Ik heb op dit topic niet gereageerd, omdat ik niets van dit apparaat afweet.Maar ik vind dat ik dit bericht wel moet schrijven..
Sorry als het voor sommigen beledigend overkomt.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Klopt, en hoe meer ervaring je hebt, dan heb je ook je eigen grenzen leren kennen. Genoeg jongens die proberen een eindtrapje te vervangen van een klasse d monoblokje of meerkanaals en 'm toch verder stuk maken. Er komt bij een reparatie echt meer bij kijken dan alleen een youtube instructiefilmpje zien en een soldeerbout vast kunnen houden. En dan nog zeuren over de prijs, want een transistor kost net niks natuurlijk. Jaja...;-) mooi man.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Ja leuk doormodderen het is toch allicht te proberen dacht ik zo dan nog wat jullie denken te zwart wit een timmerman die electra erbij kan is niet verkeerd dat is geen gekloot gewoon professioneel werk

Die transistor komt uurloon bij en verzendkosten e,d dan kost het algouw veel...

Wie wilt hem hebben ? Dan gaat hij weg haal ik wel ergens een andere

Het is zo
Wil jullie niet kwetsen boosmaken ed ik heb hulp gevraagt en gekregen ben op dat gebied niet thuis dat heb ik aan het begin al gezegt maar als ik transistors vervang alles nameet en nog niet doet...
Kan er niet heel best tegen als julie vinden dat ik niks kan dat is echter niet zo.
Bij deze excuses wat kan ik verder nog aan deze versterker doen?

Je kan twee dingen doen, of je stuurt 'm naar mij toe dan geef ik je er 15 euro voor inclusief 6,50 verzendkosten.
Of je volgt de aanwijzingen op van mij en de anderen.
Reparatie door derden is denk ik niet lonend, ga maar na wat jezelf voor een beunklusje per uur zou vragen.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

12 volt hifi repareer je hem dan en terug sturen of hou je hem

Gewoon zoals het er staat...is toch geen woord Chinees aan?

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Kan nog een maand rommelen maar heb niet veel tijd om alla minuut te reageren doordeweek veel werk...

Op 2 februari 2019 22:13:59 schreef Jan Jbl:
Kan nog een maand rommelen maar heb niet veel tijd om alla minuut te reageren doordeweek veel werk...

Hallo Jan,

Het is natuurlijk je eigen keuze om zoals je het zelf omschrijft te 'rommelen'. reparatie vergt echter een systematische aanpak, kennis van de circuits, componenten en het in bezit hebben van de service documentatie helpt enorm. Deze JBL versterkers hebben vaak defecten aan de transistoren van het protectiecircuit bestaande uit, Q25, Q27, Q141, Q241 ik zou die eerst even nalopen.

Repareren gaat het beste met een goede multimeter voor het meten van de halfgeleider overgangen en een oscilloscoop voor het meten van signaalvormen. Repareren met enkel een multimeter is een mogelijkheid maar je bent dan sterk beperkt in wat je kan meten, oscilloscoop is eigenlijk het voornaamste diagnostische instrument van de elektronicus. Als ik moest kiezen tussen 1 van beiden dan zou ik altijd kiezen voor een oscilloscoop.

This is the world we know best, the world of madness

Staat er nog een te koop op mp: https://link.marktplaats.nl/m1336673050
Is van een bekende van me, dus als je wil kan ik er naar informeren.

meer over car audio: www.12vhifi.nl

Tja kan ook een andere kopen deze voor onderdelen maar hii doet het wel gewoon al is het met een omweg en het start circuit is nu nagelopen vgm

High met Henk

Special Member

bedenk je even: dit ding kost daar 50 euro.

Als ik er Profressioneel een uur naar kijk ben je al 60 euro kwijt..
Nou doe ik professioneel eigenlijk geen elektronica herstel meer. hooguit als het op mijn pad komt. Maar in de sector waar ik nu zit ben ik belachelijk goedkoop.....

Als een elektronica man er dus al 2 uur naar moet kijken kun je gewoon het nieuwe model kopen dus of 2 van die marktplaats dingen.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zondag 3 februari 2019 10:08:39 (19%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ja dan koop ik nieuwe pioneer heb ook dure radio en hoedenplank speakers en sub van
Maar dat is dus wel jammer van alle moeite en hulp die geboden is

High met Henk

Special Member

dus vang je er 7.50 euro voor van 12V hifi (verzenden zal ook ca 7.50 kosten) en wellicht kun je bij hem ook wel je nieuwe pioneer kopen?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dan hou ik hem hij is niet compleet de voorkant mist hou hem voor onderdelen
Dan kan dit topic dicht helaas

Verwijder het topic niet als dat kan ik modder wel beetje door dan kan ik af en toe nog kijken hoe ik transistors kan meten en dergelijke want daar heb ik wel degelijk iets aan ook met andere printplaten daarvoor bedankt @vergeten

High met Henk

Special Member

tuurlijk staat het je vrij door te modderen, maar als je niet de perceptie hebt dat hij gat werken:

lukt dat wel: CHAPEAU en meld het zeker! wens het je serieus van harte toe

Lukt het niet, heb je toch iets geleerd.

maar als het doel is/was om hem te maken: de kans is groot dat je op een bepaald moment de print sloopt en dan is het vrij zeker einde verhaal.

Mocht ik tijd hebben, mag je hem hier kostenloos binnenbrengen en kijk ik ernaar. Maar dan sta je er wel bij, leg ik uit en lukt het niet: JAMMER. Kost je een tripje deze kant op.

Ik heb echter totaal geen tijd in de komende maanden.
Zou je hier toch terecht komen en zie ik een compleet vernielde PCB dan begin ik er al niet meer aan.

Niet eens zozeer omdat ik hem niet aan de praat krijg (heb laatst hier een foto gepost van mijzelf met een kraantje op de achtergrond: daar was ook PCB schade... Die heb ik ook gefixt, maar die kraan is wel in mijn eigen beheer en daar lagen ook reserve modules bleek later.
Echter ik wil dan niet straks hier te boek staan na een GRATIS FIX van een bak PCB ellende. En dan na een half jaar en 20.000 hobbels op 120 km/h in een 30 km/h zone, dat mijn patchdraadjes er weer afliggen en dat ik een klote reparateur ben!

Even ter vergelijk: mijn vader heeft een motorfiets bedrijf. Als er een klant kwam met een verknipte kabelboom en ellende had ik de simpele stelregel:

Ik kijk er 2 uur naar en dan moet ik het bijna opgelost hebben. Zo niet, begin ik aan een nieuwe kabelboom en dat kost dan ca 250 euro. Ik heb wel geleerd niet aan andermans ellende te prullen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???