loewe Xelos A37, geen beeld geen geluid

heb hier een Xelos A37. Geen beeld geen geluid. Wel een groene led.
Ik heb eens de de print voor de achtergrond verlichting verwijderd. Ik heb eens ohms de transformatoren uitgemeten. Op ieder transfo vind ik 2 wikkelingen terug met een waarde van ongeveer 2230 ohm. Op één van de transformatoren meet ik een wikkeling van 1960 ohm. Zou deze stuk zijn ? type transfo: NMB0012

vgn, Marc

Klinkt niet OK, waardes mogen wel een paar tientallen Ohms varieren, maar geen 300 ohm. Waarschijnlijk interne sluiting ??

dacht ik ook. Het is meestal het eerste wat ik controleer als de voeding het doet en er geen beeld is. Reeds enkel maal voor gehad bij samsung maar dan was er een wikkeling onderbroken en geen interne sluiting. Ik zal de transfo eens verwijderen en nog eens los van de print ohms uitmeten. Ik zie wel dat deze transfo niet zo courant is te verkrijgen als de types in gebruik bij samsung.
vgn, marc

ik heb de defecte transfo verwijderd. Op de foto is duidelijk zichtbaar waarom er een verschil is in gemeten weerstand. En nu op zoek naar vervang transfo.
gn, Marc

Ik ben op zoek naar dergelijke transfo. Ik vind niet direct een verkoper. Op aliexpress kwam ik een verlopen aanbieding tegen van dergelijke transfo. Echter stond er transfo NMB0005, NMB0007, NMB0012 en NMB0013.
Kan iemand mij bevestigen of deze verschillende types compatibel zijn. Zou mogelijks mijn zoeken vergemakkelijken. alvast dank

maartenbakker

Golden Member

Wat is het type van de gehele inverter?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 6 februari 2019 23:21:47 (34%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hier enkele foto's met de gegevens. gn, Marc

maartenbakker

Golden Member

Misschien heb ik wat liggen. Ik ga even zoeken, ben nu op een locatie waar niet zoveel ligt, volgende week op een andere locatie.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

alvast dank. Ik heb enkele boards gevonden op het internet. Ik wacht nog eventjes van aankopen tot ik iets van U verneem. gn, Marc

maartenbakker

Golden Member

Helaas niet gevonden hier, ik ben woensdag op de andere locatie om te kijken of ik iets in een slooptoestel heb zitten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik wacht nog tot donderdag voor het aankopen van een 2dehands board. gn, marc

maartenbakker

Golden Member

Sorry, in de slooptoestellen zaten alleen LG en Samsung inverters.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ga morgen nog en poging wagen...

SMD, dank voor de moeite maar het hoeft niet meer. Ik heb er eentje via ebay in china besteld. gn, Marc

Maar goed ook, ik heb er ook geen een...

Vandaag mijn transfo ontvangen uit China. Wat ik ontvangen heb is niet nieuw. Vind ik geen groot probleem als het maar werkt. Wat ik ontvangen heb is een gebroken transfo die met warme lijm is hersteld.

Is natuurlijk niet meer bruikbaar. Heb intussen contact opgenomen met de verkoper. Ik ben eens benieuwd !!!
Indien ik niet wordt vergoed of een ander krijg zal ik eens proberen het feriet los te maken van de defecte transfo. Hars weghalen met tandartsfreesje.
gn, Marc

Die Chinees zal het oplossen.

Hi. Sorry to hear that. NMB0012 is the last one. I will send you a replacement NMB0013 . It is the same useful. Is that OK?

Sincerely

apkay

Golden Member

zaag hem door,je oude ook.
plaats de goede naast elkaar op de print.

groeten van apkay.

ik weet niet of zagen in feriet een goed idee is. Wat ik wel zie is dat het geheel is vast gemaakt met enkele druppels epoxyhars. Ik zal dit hars in de open lucht met een dremel, voorzien van een freesje, verwijderen. Ik hoop dat beide delen dan vlot van elkaar kunnen worden genomen. Ik heb niks te verliezen. gn, Marc

TV hersteld !!

ik heb het epoxyhars met een diamantfreesje verwijderd. Het raampje uit feriet kwam dan nog niet los gezien deze met lijmstrookjes was vast gemaakt aan de spoeltjes. Ik heb het geheel dan een nachtje in aceton gelegd. Dit was geen probleem gezien de spoeltjes toch afval zijn. Na een nachtje kwam alles los. Ik heb het raampje dan aan de andere spoeltjes vast gezet met BISON KOMBI . Operatie gelukt wel zonde van tijd die ik er heb ingestopt.

Operatie gelukt wel zonde van tijd die ik er heb ingestopt.

operatie geslaagd Patiënt overleden!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Maarja, geeft wel voldoening dat het gelukt is!

inderdaad. En wat ik ook van deze tv kan zeggen dat het beeld en geluid prachtig zijn.