Philips 58puk6809/12 blijft op stanby

Na lange tijd buizenradio’s te hebben gemaakt me aan deze wagen, ik heb em gekregen en het leek me wel is tof om me weer eens op iets anders te richten.
Helaas moet ik me al snel gewonnen geven, ik weet eigenlijk totaal niet waar te beginnen bij smarttv.

Tv blijft op stanby staan, je hoort een relais klikken als je de stekker in stopt maar verder doet hij niets, reageert niet op ab, geen led die knippert, blijft gewoon continu rood.
Iemand die me wat wil helpen in ruil voor wat dankbaarheid?
Mss gekende problemen met dit type ?
Op de stekker tussen power en main krijg ik 12v 3v en 0,5v gemeten met alle stekkers nog in.

Mvg Mark

Main board even los gehad, stekker er in, nog niets.
Stekker er uit mb weer aangesloten, stekker er in en de schermverlichting gaat aan stanby lamp is uit, helaas bij een nieuwe poging is alles weer zoals voorheen en reageert weer op niets...

Reageert de TV ook niet op de joystick aan de achterzijde van de TV?

Groeten, Ron.

Nee doet niets, ab zelf werkt (camera test)

..weet eigenlijk totaal niet waar te beginnen bij smarttv.

Lijken die tv's dan helemaal niet op buizenradio's?

Op 6 februari 2019 12:01:40 schreef tin.soldier:
[...]Lijken die tv's dan helemaal niet op buizenradio's?

Bedankt voor de nuttige bijdrage!

Ik kan het beter vragen dan meer stuk te maken en ik leer er weer iets van.

Op het mainboard zitten een paar grotere spanningsregelaars, zitten deze alle goed vast?

Zowel pb als mb zijn nagelopen op rotte punten ja.
Als ik al weet in welke print het zit kan ik al verder maar met mijn voorlopig vermoeden van mb fout neem ik het risico nog niet, zou wat meer zekerheid willen.
Standby van 3v is dat niet wat laag?

Op 7 februari 2019 12:09:15 schreef markske:
Zowel pb als mb zijn nagelopen op rotte punten ja.
Als ik al weet in welke print het zit kan ik al verder maar met mijn voorlopig vermoeden van mb fout neem ik het risico nog niet, zou wat meer zekerheid willen.
Standby van 3v is dat niet wat laag?

Al gekke standby spanningen geweten. Laatst nog in een Androidje van 3 jaar oud. 40" en groter hadden 2,7V standby en kleinere modellen hadden 5V. Kwam uit hetzelfde ic, maar in functie van de instelling van betreffend onderdeel kon je meer of minder output hebben. Stond wel mooi verteld in het CHASSIS service manual, maar niet in het TYPE service manual. Me toen dik mee laten vangen.

Wat jou probleem nu betreft...
Ik heb exact dezelfde fout ooit met zo'n apparaat in waarborg geweten. De standby software was corrupt en nog voor het doorstarten liep de handel vast.
Er is daar een software-update voor geweest, maar enkel via "At Your Service" van Philips te downloaden. Dan klassieke procedure: op USB, in tv, stekker in, "update in progress" op het scherm, herstart en klaar.
Asap de "hoofdsoftware" ook upgraden.

Kan er van hieruit niet aan. Iemand die het wel kan?

(niet gezegd dat het dat bij jou hetzelfde is, maar fout is wel identiek)

Gaat dat wel, update, tv reageert op niets, niet op joystick niet op ab, op niets...
Op dat eenmalig doorstarten na het weer aanhangen van het mb na krijg ik er totaal geen leven in.

na de stekker erin steken gaat zo'n philips als eerste kijken of er usb's zijn met iets op. Zoniet gaat hij als het ware een "bios" uitlezen en dat de main software opstarten.

Waar ik het over heb is dat die "bios" niet ok is. Dan kan de boel nog crashen alvorens de main software start en dan heb je gewoon een rode led zonder meer.
Met betreffende update software ga je meteen die bios op orde maken nog voor die opstart.

Nou iemand die er me aan kan helpen, of waar ik met tv en al naartoe kan? uiteraard niet gratis !
Ik ben van Westerlo (B) maar wil er gerust een (stevig) stukje voor rijden !

Das kort in mijn buurt. Ik woon in Onze-Lieve-Vrouw-Waver.
Ik wil dat altijd wel eens bekijken voor je.

Op 7 februari 2019 20:06:42 schreef Beeldbuisje:
Das kort in mijn buurt. Ik woon in Onze-Lieve-Vrouw-Waver.
Ik wil dat altijd wel eens bekijken voor je.

Mag ik je een mail sturen om verder af te spreken ?
Olv waver ken ik, ik ben afkomstig uit putte !

Doe gerust, ik lees hem wel later op de avond!
Putte is inderdaad achter het hoekje ??

Op 7 februari 2019 20:15:24 schreef Beeldbuisje:
Doe gerust, ik lees hem wel later op de avond!
Putte is inderdaad achter het hoekje ??

Heb je men mail gekregen?