Schema Samsung actieve (wireless) subwoofer

Hoi All,

Ik heb een Samsung wireless subwoofer staan waarvan de zekering er iedere keer meteen uitklapt. De module bestaat uit een voedingsbordje, eindversterker en wireless Bluetooth module.

Nu wil ik eerst proberen om te vinden waar t probleem zit (omdat ik t leuk vind). Maar nu kan ik nergens een print schema vinden. Weten jullie waar ik zoiets kan vinden?

Gegevens:

Type subwoofer: PS-WJ650
Typenummer powerboard: AH44-00323A

Alvast bedankt!

Thevel

Golden Member

Een schema vinden zal lastig worden denk ik...
Maar zo aan de zekering te zien heb je volle sluiting aan de primaire kant van de voeding.
Je zal kunnen beginnen met het nameten van de brugcel en de transistor/fet/IC welke in het omcirkelde gedeelte zit.

Hoi Thevel,

Dank voor je reactie.
Ik zal inderdaad even aan de primaire kant gaan zoeken.

Wat bedoel je precies met 'brugcel'?
(ik ben een beginner en moet nog veel leren :-) )

dijkmane

Golden Member

de brugcel is dat zwarte reepje rechts naast de dikke elko linksonderin.
daar zitten 4 aansluitingen aan de onderzijde, meet met je multimeter op de ohms en diode stand alles door en schrijf dat op ( rode en zwarte meetpen omdraaien en ook die waarde opschrijven, steeds weer ).

evenals voor het omcirkelde ding, die heeft 3 pootjes

In no Sense, Nonsense

ok top!
ik ga dat vanavond even bekijken en post de resultaten hier.

Kan ik gewoon op het boardje meten of moet ik daarvoor de brugcel desolderen?

Gents,

Even een update. Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan met de voeding van de Samsung sub. Met jullie tips en samen met een goede vriend hebben we het probleem opgelost (Thnx Amigo!)

Ik heb eerst de brugcel los van het bordje gesoldeerd. Hij gaf op het bordje namelijk een kortsluiting op de + en de -. Nadat ik hem had losgesoldeerd en nogmaals doorgemeten, bleek de brugcel nog goed te zijn. De kortsluiting zat nog in het circuit op het bordje (gemeten op de + en - waar de brugcel op zat).

Vervolgens verder gaan zoeken in het rood omcirkelde gedeelte (zie foto eerste post). De MOSFET met koelelement vertoonde vreemd gedrag. ook deze weer losgesoldeerd en doorgemeten volgens de stappen die ik hier op dit forum had gevonden (https://www.circuitsonline.net/forum/view/17926 --- post van Evil Aedolon). Hieruit kwam als snel naar voren (stap 1) dat de MOSFET naar de haaien was.

Inmiddels de brugcel weer teruggeplaatst en (zonder MOSFET) had ik geen kortsluiting meer op de + en - pootjes.

Gisteren een nieuwe MOSFET wezen halen en uiteraard meteen gemonteerd. Voeding getest en voilà: zekering klapte er niet meer uit.

Subwoofer weer in elkaar gezet en alles werkt weer perfecto!!

Hello,
Please help.
I can't disassemble the subwoofer ps-wj7501
Power module for Samsung AH44-00323A.
The unit seems to be glued.
How did you solve the problem?

[Bericht gewijzigd door mime80 op vrijdag 18 oktober 2019 09:11:47 (92%)

PS-WJ7501 is glued, only way is to break it open!
Afterwards replace the mosfet 11N80C3 and the fuse T3,16A.