Schema Samsung actieve (wireless) subwoofer

Hoi All,

Ik heb een Samsung wireless subwoofer staan waarvan de zekering er iedere keer meteen uitklapt. De module bestaat uit een voedingsbordje, eindversterker en wireless Bluetooth module.

Nu wil ik eerst proberen om te vinden waar t probleem zit (omdat ik t leuk vind). Maar nu kan ik nergens een print schema vinden. Weten jullie waar ik zoiets kan vinden?

Gegevens:

Type subwoofer: PS-WJ650
Typenummer powerboard: AH44-00323A

Alvast bedankt!

Thevel

Golden Member

Een schema vinden zal lastig worden denk ik...
Maar zo aan de zekering te zien heb je volle sluiting aan de primaire kant van de voeding.
Je zal kunnen beginnen met het nameten van de brugcel en de transistor/fet/IC welke in het omcirkelde gedeelte zit.

Hoi Thevel,

Dank voor je reactie.
Ik zal inderdaad even aan de primaire kant gaan zoeken.

Wat bedoel je precies met 'brugcel'?
(ik ben een beginner en moet nog veel leren :-) )

dijkmane

Golden Member

de brugcel is dat zwarte reepje rechts naast de dikke elko linksonderin.
daar zitten 4 aansluitingen aan de onderzijde, meet met je multimeter op de ohms en diode stand alles door en schrijf dat op ( rode en zwarte meetpen omdraaien en ook die waarde opschrijven, steeds weer ).

evenals voor het omcirkelde ding, die heeft 3 pootjes

In no Sense, Nonsense

ok top!
ik ga dat vanavond even bekijken en post de resultaten hier.

Kan ik gewoon op het boardje meten of moet ik daarvoor de brugcel desolderen?

Gents,

Even een update. Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan met de voeding van de Samsung sub. Met jullie tips en samen met een goede vriend hebben we het probleem opgelost (Thnx Amigo!)

Ik heb eerst de brugcel los van het bordje gesoldeerd. Hij gaf op het bordje namelijk een kortsluiting op de + en de -. Nadat ik hem had losgesoldeerd en nogmaals doorgemeten, bleek de brugcel nog goed te zijn. De kortsluiting zat nog in het circuit op het bordje (gemeten op de + en - waar de brugcel op zat).