geen modulatie president Jackson.

Dit is een vervolg op mijn vraag "achterkant overzetten president Jackson"
Nu ik weer zend vermogen heb en een tweede bak er bij om wat te testen blijkt mijn "Frankenstein" Jackson geen modulatie te hebben.

Het is mij nu een erezaak geworden om dit ding weer goed te krijgen.

Microfoon doet het wel op mijn JFK en ook met de microfoon van de JFK heb ik geen modulatie.
En er is nog iets geks, als ik de microfoon op SSB inknijp slaat de S-meter uit als heb ik een draaggolf.
Op SSB zou die naald heen en weer horen te gaan met de modulatie dat gebeurt dus niet..
Is dit een aanwijzing ?

Heeft iemand een idee ?

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..
Frederick E. Terman

Honourable Member

Als er wél output is bij géén sturing (SSB zonder modulatie), dan staat er iets te oscilleren. Bijvoorbeeld door een andere loop van de bedrading, of door slechte (of gewoon andere) aarding ergens.

Andere vraag: is er op geen enkele mode modulatie? FM, AM en SSB?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
mel

Golden Member

In SSB mode moet je , zonder microfoon,GEEN uitslag hebben.ik ga met F.E.T. mee, dat er ergens iets staat te oscilleren..Heb je toevallig lekker aan alle trimmers gedraaid om maar "lekker veel" vermogen te krijgen?
Begin eerst eens met een dummyload op de uitgang te zetten, voordat je de hele buurt plat gooit.
Dan stap voor stap proberen de set af te regelen, maar dit zal zonder meetapparatuur niet meevallen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ha knoppenknoeier,

Volgens mij had je net zo goed in je draadje verder gekund maar dat terzijde.
Geen modulatie als je een luidspreker los heb probeer de PA stand dan kan je vast stellen of het probleem laagfrequent of hoogfrequent is.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
bprosman

Golden Member

//Offtopic, mezelf altijd al afgevraagd wat het nut is van een PA stand bij een "Basiszender". Is dat voor als de koffie of het bier op is ? :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ha bprosman,

Ja kan je rond blèren via de PA (public address) veelal wordt/werd dat soort communicatie apparatuur bij evenementen gebruikt dan is het handig dat je de omstanders zonder walkie talkie op zak ook kan bereiken :D

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Ik ben eens met een haakje aan draadjes gaan pulken en, stom natuurlijk, dat had ik eerst moeten doen.
En zie daar: ik trok het draadje van het chassis deeltje voor de mic naar de print zo maar van het pootje af.
Eeven vast solderen è voila ik had weer meubilatie :)
Ik had hier eerst naar moeten kijken omdat er een 4 poot mic contact in was gezet terwijl een stuk of 8(?) pootjess normaal is..
Het ene draadje was dus niet goed door gesoldeerd.

Ik noem dit nu de President Frankenstein omdat er zoveel dingen in zitten uit donor bakken van diverse makelij.
Het geeft een boel voldoening om zo'n bak weer aan de praat te hebben die al door velen totaal was opgegeven.

Bedankt iederen voor het mee denken, het blijt een stom lost fraadje te zijn

Het eind resultaat :)

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..
mel

Golden Member

Hoe is het signaal op de spectrumanalyser? :P
Maar , goed gedaan :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Frederick E. Terman

Honourable Member

Grappig! Het gebeurt ons allemaal wel een keer.

En er is nog iets geks, als ik de microfoon op SSB inknijp slaat de S-meter uit als heb ik een draaggolf.

Hoe is het nu met de SSB?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org