AT89C2051 bevat... de .asm source!

Ook dat is een simpele programmeerfout.

In essentie zal het iets zijn als:

code:


  if tijd > starttijd then 
      aan ()
   else 
      uit ()

Dit reproduceert nog niet het gehele gedrag want "uit om... " is nog niet geimplementeerd.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Tja,

Ze zien inderdaad een dagprogramma schijnbaar niet als een doorlopende loop, maar als iets wat eindigt om '00:00'... ;)
Iets als die TC420 wordt heel veel verkocht, maar fouten in software worden niet opgelost. (er is niet eens bekend wie 'm maakt)
De PC software die erbij zit is niet veel beter. USB verbinding hapert vaak, onlogisch in mekaar gestoken,...
Er zit een (voor mij onbekende) Nuvoton NUC120 processor in...

Zonde, want het ding zelf werkt prima...
Ga nu toch zelf maar eens iets soortgelijks in elkaar steken. (dan kun je tenminste zelf de functionaliteit bepalen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Vandaag de kitjes uit China binnen gehad. Gelukkig met een deugdelijke handleiding :+. Helaas (denk ik) zit er de SCT12C2052 op en niet de AT89C2051. Beiden zijn wel 8051 compatible maar de TL866 lijkt hem niet te ondersteunen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 9 februari 2019 20:36:49 schreef bprosman:Vandaag de kitjes uit China binnen gehad. Gelukkig met een deugdelijke handleiding :+. Helaas (denk ik) zit er de SCT12C2052 op en niet de AT89C2051. Beiden zijn wel 8051 compatible maar de TL866 lijkt hem niet te ondersteunen.[bijlage]

Dat was snel! Ik moet vaak 5-6 weken wachten...

Vreemd dat deze niet de AT89C2051 bevat, het meest voorkomende printje heeft nl. een andere layout (maar ook de AT89C2051), maar jouw printje is exact gelijk aan het mijne (met dus de AT89C2051)...

Had je de allerlaatste MiniPro software nog gedownload (voor de TL866(A))? Wellicht ondersteunt de nieuwste versie deze chip?

Veel plezier met solderen, ik ben benieuwd of het meteen werkt.

Arco

Special Member

Ik neem aan dat die compatible is met de AT89C2052?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Hard- en softwarematig wel, beiden hebben een 8051 core, en de pennen op de zelfde plaats. De STC lijkt ook EEPROM te hebben wat de Atmel niet heeft. Morgen eens in een programmer stoppen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 27 januari 2019 12:19:06 schreef rew:
Ook dat is een simpele programmeerfout.

In essentie zal het iets zijn als:

code:


  if tijd > starttijd then 
      aan ()
   else 
      uit ()

Dit reproduceert nog niet het gehele gedrag want "uit om... " is nog niet geimplementeerd.

Het moet zoiets zijn:

code:


 if (inschakeltijd < uitschakeltijd) then
    ingeschakeld = (tijd >= inschakeltijd) && (tijd < uitschakeltijd)
 else
    ingeschakeld = (tijd >= inschakeltijd) || (tijd < uitschakeltijd)
 endif
bprosman

Golden Member

P.S, kan er natuurlijk altijd nog een AT89C2051 instoppen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 10 februari 2019 09:56:56 schreef bprosman:
P.S, kan er natuurlijk altijd nog een AT89C2051 instoppen.

Volgens mij identiek, zie foto's...

Op 9 februari 2019 22:37:11 schreef ohm pi:
Het moet zoiets zijn:

Mooie manier om het zo te schrijven. Bravo!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 27 januari 2019 10:38:31 schreef Hoeben:
Anders moet hij het gehele byte of word ophogen totdat hij weer binnen het 0..60 en 0..24 bereik komt. En dat kan heel erg lang duren!

Bovendien geef je dan de verkeerde tijd aan.

Dat doe je sowieso als je rommel in je geheugen hebt, dus heel erg is het niet.

Ik nijg ernaar de chinese stagair die dit gemaakt heeft zijn fout te vergeven, want ik kan geen scenario verzinnen waarin dit een foute tijdsaanduiding geeft, en een meer defensief programma wel een goede tijdsaanduiding.

Van een klok die 56:75 aangeeft weet je in ieder geval dat ie niet goed staat. Een klok die 12:54 aangeeft kan goed staan..

Eenmaal goed ingesteld blijft deze klok wel goed lopen, en normale mensen (lees niet-CO lezers ;-)) zullen hem ook niet op 26:71 oid instellen.

mel

Golden Member

Behalve als hij word gebruikt voor het lanceren van nucleaire raketten >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..