Naam / internetadres kunststof isolatiebus

Hallo,

Ik hoop dat ik hem hier in de goede rubriek geplaatst heb. Ik ben op zoek naar de naam of 't liefst een internetadres voor het volgende artikel. Deze kunststof/bakkeliet bussen( verbindingen ) worden toegepast in halogeen/ led lampen. Aangezien er spanning op de metalen stangen staat is metaal dus geen optie.

De draadstangen zijn 4mm in doorsnede.Kleur zwart of wit.

Ik bedoel dus zoals onderstaand afgebeeld staat.

Alvast mijn dank

Arco

Special Member

Echt iets voor een 3D printer... ;)
Anders een stuk kunststof staf kopen en er de benodigde gaten in boren (en eventueel voorzien van draad)
https://www.perlaplast-kunststofshop.nl/pvc-rondstaf-donkergrijs-ral-7…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ook mijn idee zou zijn: kunststof kopen "per lopende meter" - is nylon niet goed geschikt en vlot verkrijgbaar, ofschoon niet het goedkoopste misschien?

Van lengte zagen, boren, tappen, ontbramen, fertig!

@arco: die winkel ga ik proberen te onthouden, dank voor de tip!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Sine

Moderator

PVC is denk ik te zacht.
Die schroeven voor de aansluitingen moeten toch wel wat contactdruk hebben, dat lijkt me met die paar windingen schroefdraad die in dat stubje zitten een uitdaging voor pvc.

Eigenlijk wil je daar helemaal geen thermoplast in hebben, als de spul gaat knetteren krijg je fraaie dingen.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 10 februari 2019 17:41:32 (22%)

Daar kan ik wat mee :-) Kan je daar gewoon m4 schroeven handvast in draaien? T mooiste zou natuurlijk kan en klaar zijn, aangezien ik er een stuk of 30 nodig heb. Het zou wel een goed alternatief kunnen zijn.

Arco

Special Member

Ze hebben rondstaf in allerlei smaken... ;)
https://www.perlaplast-kunststofshop.nl/technische-kunststoffen.html

Voor kant-en-klaar kun je dan niet bij de originele leverancier navragen?

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 10 februari 2019 17:47:42 (25%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ga zelf wat in elkaar knutselen. In dit geval zou ik zelf de fabricant zijn...haha

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

PVC is denk ik te zacht.

Ja, dat bedacht ik me ook, daarom eerder nylon. Ooit liet ik me vertellen dat men zelfs ook schroefdraad kan tappen in epoxy met flink wat katoenvlokken erin (zgn. "flox")... Maar het lijkt dat T/S eerder iets kant en klaar wil kopen, daar kan ik niet mee helpen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord