Kent iemand deze camera's?

Hallo Iedereen,

vandaag kwam ik voorbij een kruispunt die ik vaak neem en deze zwarte bakjes (camera of sensoren ???) merkte ik voor het eerst op.
Een rood lampje lichte op en ging dan weer uit.

Weet iemand van jullie wat dit precies is en hoe het werkt?
Is dit een camera om overtredingen vast te leggen of eerder een gewone sensor om het verkeer beter te regelen? Ik probeerde een antwoord te vinden op google maar vond geen gelijkaardige bakjes terug.....

Bedankt voor jullie info.

dat ziet er niet uit als een anpr camera, maar dergelijke dingen die een ledje aandoen als er verkeer voorbijkomt heb ik vaker gezien. dat ledje is wrs een indicatie, dan heeft de camera een foto gemaakt.

wat ook kan is kenteken controle tbv van vervuilende auto's die dan een bekeuring krijgen.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 10 februari 2019 21:00:18 (26%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Is dat een tijdelijk stoplicht? Zo te zien wel, dan detecteert dat lampje dat er een auto staat. De lus in de weg is dan buiten werking.

Maak je geen zorgen,
Zwarte bakjes aan de verkeerslichten met rode ledjes zijn geen camera's.
Het is meestal een radar detectie om te detecteren of er voertuigen aankomen of niet. Zo kunnen de verkeerslichten beter gestuurd worden afhankelijk van het verkeer.

De radar werkt via het doppler effect.
Men stuurt een frequentie uit, indien deze ongewijzigd terug komt is er geen detectie. Indien deze vervormd terug komt is er wel detectie. (korter golf = beweging naar de rader, langere golf = beweging weg van de radar)

Groeten
Jonas

die witte dop op de stoplichten zie je ook wel vaker, daar zit ook iets in, zit er niet altijd op bij eenzelfde kruising.

waar rook was, werkt nu iets niet meer