X2 condensator magnetron kaput of niet

Goede avond allemaal.

Ik ben een beetje een leek qua elektronica maar heb het in mijn karakter om dingen te willen repareren.

De magnetron valt na 3 seconden opwarmen uit. Het lijkt alsof hij uitvalt zodra hij warm is. Als je hem opnieuw aan zet valt hij meteen uit. Soms als hij helemaal koud is lijkt hij langer aan te blijven.

Het gaat om de Candy CMG 20D S

Ik had gedacht dat de x2 condensator defect kan zijn omdat ik een keer in een koffie apparaat de x2 condensator defect heb gehad en hij ook uit ging zodra hij warm is.

Het volgende staat er op :
HD MPK 0.1 u FX2 275 V.AC K 40/105/21

Hoe kan ik meten of deze defect is ? Ik heb een multimeter vc-508 van voltcraft tot mijn beschikking. Kan ik hiermee überhaupt doormeten ? En hoe moet ik hem dan instellen ?

Stel dat deze condensator kapot is, hoe kan ik een passende vinden ? Moet het percee dezelfde zijn ? Het is voor mij niet of moeilijk misschien te vinden. Kan ik ook op een veilige manier na een andere uitwijken ? Solderen is voor mij geen probleem daar heb ik wel ervaring mee.

De zekering is trouwens goed. Stel dat jullie een ander vermoeden hebben wat er kapot is zou ik het graag willen weten. Graag met tips hoe ik het kan testen.

Bedankt voor jullie hulp

Groeten Rob

op dat printje zitten wrs maar 4 draden en aarde, dan is het de netfilter, en dus is die X2 dan ontstoring. check eerder een clickson die uitvalt of een rotte soldering, deurschakelaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo,

Bedankt voor uw antwoord. De deurschakelaar had ik al in de gaten gehouden. Toen ik hem nog aangesloten had reageerde het lampje goed op de deurschakelaar dus dacht ik dat het goed zou zijn.

Hoe zou ik de clickson kunnen testen ? Zijn deze ook ergens te bestellen als hij kapot is ?

vergeten

Golden Member

Op 10 februari 2019 22:01:30 schreef Rob 1984:
Hallo,