ABB fornuisgroep

mvdk

Golden Member

Die klemmenblokjes, waar in de rechter een de nullen zitten aangesloten, zijn die los te koop? Ik heb er geen verstand van, maar de kasten die ik open heb gezien, 3fasen bedraad, dan worden die fasedraden afgetakt van die klemmenblokjes. Er zijn nog twee posities vrij, zo te zien. Edit2: drie zelfs...
Ik zou de beltrafo eruit halen, en iets schuiven met groepen, zodanig dat er ruimte komt om een 4leider aardlekautomaat te plaatsen. Die kan je toch gewoon op die busplatine klikken? En dan aansluiten op die 4 blokjes daar onder. Je kan wel twee draden onder hoofdschakelaar klemmen zetten, maar dat werkt eigenlijk alleen maar lekker als het gelijksoortige draden zijn.

Edit: de voor-voorlaatste post niet goed gelezen, ik las dat er in het geheel geen ruimte in de meterkast was.

Hallo,

Het is inderdaad slim om 2 extra aansluitblokken aan te schaffen. Ik zie ook dat er verschillende maten zijn en dat ik dus al 2 brede 5P blokken heb en dat ik er nog 3 aansluitblokken van 4P bij kan zetten. Dus als ik het volgende aanschaf, dan heb ik genoeg:
http://www.abbconnect.nl/details/index.aspx?id=366213
ik kan dan de 4p blokjes erbij zetten in de groepenkast.

Verder, de Siemens inductieplaat heeft de volgende aansluitingen:zie plaatje 6. Ik zou dan het linker plaatje nemen waar de nullen samen zijn genomen en de aansluiting op L1 en L2 gaan.
En dan de kabel naar de stekker volgens het andere plaatje.
Is dit juist?

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 11 februari 2019 14:47:33 schreef TomAndKobus:
Hallo,
Ik heb een schema gemaakt van hoe ik denk dat de 3 fase groep moet worden aangesloten. Zouden jullie mij kunnen vertellen of dit juist is en mag. Dan kan ik hiervoor een apart kastje maken en dat tegen de groepenkast aan zetten want dit alles gaat niet passen in mijn huidige groepenkast.

Alvast bedankt,

Tom.

Een kastje er strak tegenaan kan en mag ook, kun je zo van de enen naar de andere kast gaan.