deurslot miele vaatwasser 6200

Na een transport doet de 6200 niets meer, zelfs geen lampjes.ik denk aan het deurslot.kan ik dit manipuleren zodat het voor de machine lijkt dat het deursot functioneert?
wat kan ik verder met het deurslot, het relais werkt.

mel

Golden Member

Staat de machine scheef, zodat het deurkontakt niet goed gemaakt word?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik vermoed iets anders, meer iets van aan/uit knop. Als deur open is of slot niet werkt moet de machine in ieder geval een display geven.

machine staat niet scheef. ik hoor ook geen klik.
Hoe krijg ik aa/uit knop dan weer aan het praten?

Ik kan niet inschatten hoe handig u bent met een multimeter en een schroevendraaier, maar anders voorfront openen door eerst deurpaneel te verwijderen en dan 230V naar electronica meten.

ga ik doen.
heeft iemand een stroomschema van de 6200 of weet hoe hieraan te komen?

Is er niet meer. Maar volg de schakelaar/ vanaf netsnoer en je baant vanzelf een weg..

Op 16 februari 2019 14:47:08 schreef hean:
Kan ik dit manipuleren zodat het voor de machine lijkt dat het deursot functioneert?

Platte schroevendraaier, kun je ieder merk vaatwas deurslot mee manipuleren

Klopt Ad12345, maar in principe niet echt op internet te vinden en niet meer bij apparaat bijgeleverd zoals vroeger tijden.

Een open deur.
Staat er wel netspanning op de wandcontactdoos?

zeker staat er netspaning op de doos, de koelkast doet het wel in dat stopcontact.

hoe kan ik zien of de bsturingscomputer goed werkt?

meten op besturing wel 230V krijgt en zodanig de interne voeding controleren

Op de meest rechtse stekker meet ik 230 volt.

Er zijn 11 stekkercombinaties, nr 1 gaf dus 230 volt.bij welke anere moet ik wat meten?

Als er op ST 1 contact 2 en 3 230V staat EN deurschakelaars op ST13 contact 3 en 4 gemaakt is bij deur gesloten tevens ST 14 contact 1 en 3 ookk gemaakt is, moet electronica tekens van leven geven, indien niet, is de print defect.

met beide microschakelaars dicht geen reactie.dus print kapot.volgende stap?

heb de print eruit gehaald.wat blijkt is dat bij 2 en 3, de 230 volt aansluiting er een ca 2 bij 2 cm zwarte aanslag zit op de print en het omhulsel.jammer dat een zekering ontbreekt.

ja, en zonder 230 volt kan ie het ook niet doen...

Meestal is daarvoor een dun printspoortje opgedrukt, die is dus gesprongen.Dat kan water zijn geweest dat op die plek de ontploffing heeft gegeven of de voeding is gewoon defect geraakt. Altijd wel te herstellen...

door wie?heb je een adres?kan je dat zelf?

Kan ik of een ander forum genoot wel herstellen, stuur maar een mail. Stekker kan je zelf wel goed schoonmaken.

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 16 maart 2019 19:09:03 (13%)