Ervaringen met onderdelen.muxtronics.nl?

Lucky Luke

Golden Member

Hè, jammer!

Het leek juist zo'n mooie methode om daadwerkelijk ieder onderdeel gewoon te kunnen kopen, en dan nog vlot ook. Ik hoop dat er een alternatief ontstaat...

Voor b.v. passieve componenten is een exportrestrictie op crytografie en wapentuig ook onzin. Volgens mij zit het probleem meer in dingen als accellerometers, thermische camera's, GPS/GSM modules, etc. Niet dat die an-sich nu gevaarlijk zijn... Maar in combinatie met de rest van een kruisraket, die uiteraard elke buurtsuper op de versafdeling heeft liggen... Nouja, laat maar. Offtopic.

Ik zoek bijvoorbeeld een paar zekeringweerstanden van 470 Ohm. Voor een beetje OK prijs. Daar lijken me toch geen exportrestricties op van toepassing...
(Reichelt heeft wel fusible resistors, onder "lood weerstanden", ze heten "Rezystory przewodu bezpiecznikowego"*. Makkelijk te vinden, toch? Maar geen 470 Ohm. Ik kan het met 330 óók wel redden. Oh, 7 euro verzendkosten... Dat dus.)

*)Iets doet me vermoeden dat TME ze onder dezelfde naam heeft...

Emiel/Mux: Hartstikke bedankt dat je dit een tijdje hebt gedraaid! 't is jammer dat er nu een eind aan komt. Maar het was goed idee.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Erg jammer. In elk geval hartelijk dank voor de goede service, heb er zelf maar 1 keer gebruik van gemaakt en dat werkte erg prettig.

Ik zou Sinuss graag laten zien dat ze toch echt onvriendelijk duur zijn, maar ik zie daar niet direct kans toe helaas. Ik zou door omstandigheden direct met personeel moeten beginnen als ik in het gat zou springen en daar is de marge waarschijnlijk te laag voor.

Binnenkort nog even met iemand een praatje maken, maar ik gok niet dat die een oplossing kan bieden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Op 15 februari 2019 19:19:59 schreef ritmeester:
Inderdaad. Sinuss is echt heel duur, slaat nergens meer op.

Toch ligt het er aan wat je koopt.
Met zwaardere open frame trafo's liggen ze kwa prijs stuk lager dan de rest.
Althans voor wat ik heb kunnen vinden.

maartenbakker

Golden Member

Op 16 februari 2019 22:21:47 schreef wvdakker:
[...]

Toch ligt het er aan wat je koopt.
Met zwaardere open frame trafo's liggen ze kwa prijs stuk lager dan de rest.
Althans voor wat ik heb kunnen vinden.

Maar valt dat onder hun Farnellbestelservice of onder hun eigen assortiment?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Op 16 februari 2019 22:32:41 schreef maartenbakker:
[...]Maar valt dat onder hun Farnellbestelservice of onder hun eigen assortiment?

Idd lijkt eigen service te zijn..... not closely relevant :)

Op 15 februari 2019 17:47:00 schreef Jochem:
Jammer zeg!

En dat van die exportrestricties etc. dat geloof ik niet zo.

Ik geloof dat ook niet zo.
Mux biedt aan om 'het systeem' over te doen aan iemand anders.
https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/17302/muxtronics-onderdelen-stop…!
Die heeft dan toch met hetzelfde probleem (die exportrestricties) te maken?

Niet echt, want dan heeft Farnell 1 bekend adres waar het naar toe moet, en is er geen sprake van drop-shipping.
Het pakket(je) moet dan nog wel doorgezonden worden naar de besteller, hetgeen werk en kosten met zich mee brengt.

Jac

Op 17 februari 2019 11:18:16 schreef Spog2:
... Die heeft dan toch met hetzelfde probleem (die exportrestricties) te maken?

Tenzij die partij gaat doorsturen ipv dropshipping. In de elektronica zijn absoluut exportrestricties. Ga maar eens een militair product maken met een Intel processor erin, of een FPGA....

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ik zat alweer te denken om een nieuwe order te gaan plaatsen.Gaat helaas niet meer , jammer !
Tweemaal deze dienst gebruikt en is zeer goed bevallen.

Dank aan Muxtronics voor de tijd en inzet.
Hoop dat er toch weer iets anders voor in de plaats komt ...

Heb weleens op Sinuss gekeken ( is erg duur en vaak is er veel niet )