Philips 46PFL9704H/12 (geen beeld)

46PFL9704H/12
deze tv start op. Philips logo. Daarna verdwijnt het beeld. Of er geluid is weet ik niet. De persoon van wie ik deze tv gekregen heb beweert van wel. Ik heb hier geen kabeltelevisie enkel satelliet.
Als ik op de volume knop druk zie ik het volume logo verschijnen als ik met een lamp op het scherm licht. Dus veronderstel ik dat de achtergrond verlichting in beveiliging gaat. Ik heb echter geen ervaring met dergelijke led-achtergrondverlichting. Bij de nieuwe toestellen zie je duidelijk enkele kabeltjes naar de led's lopen en kan de spanning gemeten worden tijdens het opstarten. Kan iemand enkele tips geven hoe de achtergrond verlichting van deze tv kan worden getest.
vgn, Marc

maartenbakker

Golden Member

Ik heb voor een paar tientjes een LED-tester besteld op Aliexpres. Het is een stroombegrensde schakelende voeding in een kastje met een voltmetertje erop en een tweestandenschakelaar. Hij is geschikt voor strips tot 315V.

Het alternatief is dat je spanning meet op de uitgang van de voeding en dan gokt dat de LED-strips stuk zijn, dan heb je denk ik 95% kans dat dat inderdaad zo is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ronald45

Golden Member

Heb je toevallig nog de link naar dat kastje?

maartenbakker

Golden Member

https://nl.aliexpress.com/item/LED-Tester-0-320-v-Output-LED-TV-Backli…

Het blijft natuurlijk goedkoop spul, maar op het eerste gezicht ziet hij er van binnen niet slecht uit en doet hij wat hij moet doen.