Is de site traag, of ligt het aan mij?

joopv

Golden Member

httpwatch is een aardig tool om in kaart te brengen waar de tijd allemaal aan besteed wordt bij het opbouwen van een webpagina.

Chromium heeft het ingebouwd. rechtermuis->inspect -> network en dan F5.

Hier orde van grotte een kleine seconde van https opzetten tot pagina gedownload. Dan komen er nog wat kleine dingetjes achteraan, zoals icoontjes van gebruikers en zo.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hubie

Special Member

Gisteren de hele dag geen enkele vertraging\problemen gehad met de verbinding.Het liep als een speer.

Arco

Special Member

Firefox heeft 't ook standaard: [Ctrl] + [Shift] + [E]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ook Edge heeft het onder de F12 en dan kopje netwerk....

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

chrome heeft ook een hele zut tools erin zitten, rechtermuisknop, inspecteren. zit ook een record functie op, meet welk deel van een site hoelang laadt enz.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

Op 22 mei 2018 13:33:32 schreef Hubie:
Gisteren de hele dag geen enkele vertraging\problemen gehad met de verbinding.Het liep als een speer.

Tot nu toe gaat het weer als een speer.
Was er toch een probleem wat inmiddels opgelost is?

Sine

Moderator

Gisteren en vandaag zag ik weer wat hikjes, vooral bij het ophalen van de recente topic lijst of mijn topic lijst.

10415.8 ms

Tidak Ada

Golden Member

Ik kreeg net CO niet binnen, maar zat wel buiten. Erg weinig signaal achter het HR raam :( Twee streepjes op mijn Lattitude E6500.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

check maar eens wat die streepjes nog zijn als er data loopt, wrs nog 1 of een halve..

je kunt bij netwerkverbindingen-wifi doorgaans de link snelheid zien, dat geeft ook een indicatie. veel muren of direct langs de router scheelt wel in link snelheid..

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 3 juni 2018 21:13:09 (50%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Het "aantal balkjes" is een waardeloze indicatie van je wifi sterkte, dat zegt echt helemaal niks.

Ik heb hier een vol icoontje en zit onder de -60db

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 3 juni 2018 20:33:06 (22%)

Tidak Ada

Golden Member

Weet ik, waar het is op dit ogenblik de enige. Ik vergelijk het ook met de 'full scale', die ik binnen heb. Dan zegt het wel íets.

Overigens was er ueberhaupt iets met het signaal, want ik moest de router restten. Dus had het niets met de CO site te maken.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Ik heb het idee de laatst dagen dat de site soms weer traag laad ? Meerde mensen last van , of moet ik het lokaal zoeken, gebeurt op meerdere werk plekken.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Ik heb er ook last van, dan staat dat ding soms wel een minuut op "verbinden".

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

nog niks van gemerkt, niet thuis, niet op het werk

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik heb wel eens een klus gedaan voor een bedrijf wat het probleem had dat bij bepaalde providers op bepaalde tijden het onmogelijk was om hun site te gebruiken. Het ging om een upload.

Dat bleek te liggen aan dat er bij die bepaalde providers op bepaalde tijden wat packet-loss was binnen hun netwerk. (Dat moet kunnen: het internet is gemaakt om dan gewoon te kunnen werken, en als hoofd-reden hadden ze een fout-geconfigureerde firewall tussen het internet en hun server).

Dus als je rapporteert: "Bij mij is het traag", lijkt het me verstandig om er bij te zeggen: "ik zit bij provider X".

Tele2: geen last.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Provider is Ziggo, en ook de computer met netwerkkabel aangesloten heeft er last van.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

zo rond 9 uur vandaag was er steeds bij het aanklikken van een topic alleen maar een foutmelding, dat heeft zeker 20 minuten geduurd, werd er gewerkt aan de site of zo?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
GJ_

Moderator

klopt. Net gehoord dat het is opgelost.

blackdog

Golden Member

Hi,

Mijn plaatjes doen het niet in de topics, maar als ik de url van het plaatje direct in een browser invoer werkt het wel.
99% van mijn plaatjes staan op mijn eigen webserver.

Kunen anderen eens kijken of zij mijn plaatjes kunnen zien?

Dank en groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Jouw plaatjes zijn hier niet zichtbaar.

Gr.F_S

Jeroen

Moderator

Op 5 september 2019 10:37:56 schreef testman:
zo rond 9 uur vandaag was er steeds bij het aanklikken van een topic alleen maar een foutmelding, dat heeft zeker 20 minuten geduurd, werd er gewerkt aan de site of zo?

Er zijn updates geïnstalleerd waarna een PHP extensie niet meer actief was, waardoor de site inderdaad niet meer werkte.

Op 5 september 2019 11:13:24 schreef blackdog:
Hi,

Mijn plaatjes doen het niet in de topics, maar als ik de url van het plaatje direct in een browser invoer werkt het wel.
99% van mijn plaatjes staan op mijn eigen webserver.

Kunen anderen eens kijken of zij mijn plaatjes kunnen zien?

Dank en groet,
Bram

De proxy server die ervoor zorgt dat plaatjes altijd over HTTPS komen was niet meer actief, dit is nu opgelost.

@blackdog: Zou je kunnen overwegen om de plaatjes die je op het forum wilt tonen in je topic (dus via het forum zelf) te uploaden?
De reden dat ik het vraag is continuïteit. Het plaatje (bijvoorbeeld een schema) hoort bij je post, en op het moment dat het plaatje ooit niet meer door jou wordt gehost, dan kan in één klap het hele topic niks meer waard zijn.

If you want to succeed, double your failure rate.