Aggregaat met krachtstroom als output

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 20 februari 2019 19:51:45 schreef klaasy:
......
liefst diesel en met rooie diesel , als je ergens anders verder gaat kun je de aggregaat gewoon weer verkopen. .....

Neem dan geen recent apparaat. Deze hebben motordiesel nodig.

Bijkomend nadeel, als het aggregaat onvoldoende belast wordt is dat ook niet gezond.

In mijn militaire loopbaan hadden we een aggregaat 45kVA 6 cilinder diesel. Daar hing onder andere een waterverwarmer van 3x6kW aan. Als deze aan ging, kon je dat duidelijk horen. Verbruik was ongeveer 200 liter per dag bij ongeveer 16h/dag draaien. Oliewissel alle 100h.

Ik zou eerder de optie elektriciteit aanpassen kiezen. Moet je tijdelijk een hoger vast recht betalen. Het is dan maar zo. Zodra je verhuist kan je terug naar minder vermogen en houd je wel 3P over. Kosten kunnen officieel door je brouwerij gedragen worden.

Je schuur ombouwen naar HACCP gaat je toch ook wel wat kosten.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Hensz

Golden Member

Op 21 februari 2019 08:35:48 schreef ThijsvanTol: Ik vermoed dat de goedkoopste optie de 3 x 25a oplossing is. De makken die daarmee gepaard gaan kunnen we voor lief nemen.

Verstandige beslissing, want je hebt waarschijnlijk ook nog buren?
Die gaan het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet leuk vinden als er 3-4 uur aan een stuk een dieselaggregaat bij jou in de tuin staat te ronken.

Don't Panic!

Op 21 februari 2019 09:30:39 schreef buckfast_beekeeper:
[...]
(...) Ik zou eerder de optie elektriciteit aanpassen kiezen. Moet je tijdelijk een hoger vast recht betalen. Het is dan maar zo. Zodra je verhuist kan je terug naar minder vermogen en houd je wel 3P over. Kosten kunnen officieel door je brouwerij gedragen worden.
Je schuur ombouwen naar HACCP gaat je toch ook wel wat kosten.

Mee eens.

Op 21 februari 2019 14:07:36 schreef Hensz:
[...]
Verstandige beslissing, want je hebt waarschijnlijk ook nog buren?
Die gaan het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet leuk vinden als er 3-4 uur aan een stuk een dieselaggregaat bij jou in de tuin staat te ronken.

We willen natuurlijk geen ruzie in de buurt. ;-)

Dank voor alle info. We gaan voor de snelste en goedkoopste oplossing vanwege de tijdelijke situatie. 3x 25a it is!

[Bericht gewijzigd door ThijsvanTol op donderdag 21 februari 2019 14:50:19 (13%)

mel

Golden Member

Dit kost natuurlijk wel een kistje eigengemaakt brouwsel :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
evelo

Golden Member

Eventueel kan je aan je elektricien nog vragen om een aparte kWh-teller te plaatsen voor je brouwerij/ketel.

Kan handig zijn voor prijsberekening van je bier en eventueel ook om fiscale redenen voor het kunnen aantonen van je professionele onkosten.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Dit kost natuurlijk wel een kistje eigengemaakt brouwsel

Helemaal akkoord! Of, ook wel, een geleid bezoek met aansluitend degustatie.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Shiptronic

Overleden

Op 21 februari 2019 14:07:36 schreef Hensz:
[...]
Verstandige beslissing, want je hebt waarschijnlijk ook nog buren?
Die gaan het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet leuk vinden als er 3-4 uur aan een stuk een dieselaggregaat bij jou in de tuin staat te ronken.

Ach als je buren dan ook een biertje geeft. Al blijft er dan weer niets over om te verkopen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

maus0611 3 kleine aggregaatjes moeten wel in de pas lopen. Anders fikt je nul door. Of je moet 3 nuldraden gebruiken.

KGE

Golden Member

Op 28 april 2019 23:15:48 schreef wvogel57:
maus0611 3 kleine aggregaatjes moeten wel in de pas lopen. Anders fikt je nul door. Of je moet 3 nuldraden gebruiken.

Drie kleine aggregaatjes maken een ongelofelijke herrie en stank. Dus gewoon 3x25 aanvragen...

Ik denk dat het bier inmiddels wel klaar is...

Als ik het zo lees dan moet er een hoeveelheid water warm gemaakt worden.
Dat vergt een bepaalde hoeveelheid energie, maar is dit ook gebonden aan een bepaalde tijd waarin dit moet plaats vinden ? Vanwege het brouwproces bedoel ik.
Anders zou je er met minder vermogen en wat meer tijd ook kunnen komen.
Door minder elementen te gebruiken en/of evt. in serie te schakelen.