Samsung ue32es6530 valt af en toe uit

Graag jullie advies.

Deze tv is van de oma van mijn vrouw. Herstellen is wenselijk, bij een nieuw toestel moeten oma en de tv geprogrammeerd worden, de laatste lukt me wel maar...

Toestel heeft volgens service menu 15000 uur gedraaid, valt af en toe uit en start dan meteen weer op, rode standby led reageert dan precies zoals uit en aan met de remote zou plaatsvinden.

Remote is al uit kamer gehaald, tv geupdate naar laatste versie, geen bolle elco's voeding.

Nog niets gemeten, dacht eerst maar even vragen naar het advies van de kenners..

Bij voorbaat dank

maartenbakker

Golden Member

Ik wist het zelf ook niet, maar even opzoeken suggereert dat je het eens moet proberen met losgekoppelde wifi-module.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dat zou wel een heel makkelijke oplossing zijn, wifi optie gebruikt oma toch niet.

Ik koppel hem los en laat hem aantal uren proefspelen..

Dank, dit was niet iets waar ik het in zou zoeken..

WIFI veroorzaakt wel meer troubles. Maare 15000 uren is al pittig!

Ronald45

Golden Member

Ik heb dezelfde storing gehad met een Panasonic TV. Spontane reboots dus.
Dat bleek toen te komen door de Ziggo Horizon box, die op de tweede HDMI poort zat aangesloten. Sinds ik die loskoppelde heeft de TV nooit meer een storing gehad.

Deze draait met Ziggo CI+ module.

Met wifi aangesloten 3 reboots in een uur, zonder wifi module na ca 12 uur nog geen reboots..

Ik maak hem dicht met wifi losgekoppeld.

Dank voor alle tips!

Wifi golven zenden klaarblijkelijk toch veel energie uit ,zoals duidelijk is kan dit wel degelijk electronica verstoren....

*hier heb ik geen app voor nodig

Op 24 februari 2019 18:29:58 schreef Bart64:
Wifi golven zenden klaarblijkelijk toch veel energie uit ,zoals duidelijk is kan dit wel degelijk electronica verstoren....

Jij bent zeker verkoper van alufolie?

maartenbakker

Golden Member

Ik verwacht inderdaad dat het niet aan het wifisignaal zelf ligt. Misschien dat de module rotzooi op de communicatielijnen zet als hij stuk is, waardoor de software crasht?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 24 februari 2019 19:17:22 schreef maartenbakker:
Ik verwacht inderdaad dat het niet aan het wifisignaal zelf ligt. Misschien dat de module rotzooi op de communicatielijnen zet als hij stuk is, waardoor de software crasht?

Dat lijkt mij ook de enige waarschijnlijke oorzaak.

Maar wellicht kan Bart64 even een stuk of 10 wifimodules aansluiten op zijn laptop, en via 10 usb kabels opbergen in zijn TV om te zien of zijn TV dan crashed?